|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! jag har en spekulant på X5:an, som bor strax utanför Stockholm. Han tyckte dock dn var lite dyr att försäkra, och har fått 12000 kr/år som billigaste pris. Det var IF om jag minns rätt. Är det någon som har tips på något bolag som är billigt? Bilen är en X5 4,4 -00. mvh Johan |
|
Det låter som ett ganska rimligt pris för en sådan bil i Stockholmsregionen. Det kan ju variera lite grann efter var han bor. Är det Fittja eller Rinkeby är det inte ens säkert att man får försäkra alls. Jag hade Original BMW försäkring och därefter Länsförsäkringar på min 330. Det var de bolag som var billigast för mig just då. Don't dream it, drive it |
|
|
Har inte TH skärpt till sig på premiefronten? Jag har dem nu på min vesutti 03:a och de var öv erlägset billigast. Nästan en fröjd att försäkra jmf mot BMW... |
|
|
Johan Skicka uppgifterna på mail så skall jag se vad jag kan göra. Har djupa försänkningar i försäkringsbranschen. /Johan |
|
|
Det stämmer som Simon skriver. TH har skärpt sig och har riktigt bra erbjudande ffa om man dessutom är med i facket. Minns att premien till min 328 E36 gick från nästan 13000kr till 8000kr helåret för fackmedlemmar. Sparade in en del pengar på att vara medlem under tiden man hade den bilen. Medlajens baksida är att man måste stiga upp tidigt efter festligheterna på Valborgsmäss och vifta med röda fanor :-D Annars är originalförsäkringar oftast billiga men jag kan tänka mig att X5 i Stockholmsområdet är extra kinkigt med tanke på stöldfrekvensen för denna modell. |
|
|
Va? 12.000kr.....Dyrt??? Hmmm.... då skulle han nog svimma om han visste vad jag betalade för min 330cic.... Ojojoj.... 12.000kr för en X5:a V8 och 286hk i Sthlm (!!) är ju rena friplåten... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
Jag betalar 3072/år och 1500mil för min vesutti 03:a 140hk + 500kr för hyrbil/extra ersättn vid personskada, viltkollision. Slå det med en BMW om ni kan. Är 35år och bor utanför Linköping. |
|
|
Det låter inte speciellt dyrt för att vara i Sthlm! Kostade ca 10kkr för 2500mil för 2 årsen och det var med högsta bonus! Asken |
|
|
simon_en, Jag tycker 4500kr/år 1000mil halvförsäkring för en 286hk 540i E34 på mig, 30år och boende i Stockholm slår din premie, vad säger du, eller har din vagnsskada redan gått ut? Mvh Stephan |
|
|
Min vagnskada har gått ut ja. Det är en helförsäkring. |
|
|
12000 kr tycker jag låter helt ok. Kollade lite snabbt vad en X5 4,4 -00 svensksåld skulle kosta mig (33 år, boende i villa i Stockholm) med OK försäkring via Folksam. Premien blev 16 300 så 12 000 låter helt ok. Tennant brukar vara billiga men de vill att man ringer för att kolla pris på X5. /Rickard |
|
|
Pröjsade en 10,000 helförsäkring + merförsäkring för HELÅR på min z4 3,0 import! Ringde länsf för ett par måndaer sedan och frågade vad en import a4 cab -03 skulle kosta, 5400:- helår helförsäkring,det är BILLIGT! Schnell Schneller Sterlingrau |
|
| Har fått pris på 9900 kr på min nyinköpta X5 4,4 -01. Är 36 år och bor i Göteborg i city. Betalade 7500 kr för min 330 -02. Tycker det är helt ok. Jag hade en Porsche 944 för 13 år sedan och då betalade jag 18000 kr/år :-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.