|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderat på hur mitt orginallarm fungerar. Jag tror att det är till ett larm. Jag har två knappar på min nyckel en som jag låser med och en som jag larmar med tror jag för det tänder sig en röd lampa vid luftutblåset på instrumentpanelen. Jag har provat och sitta kvar i bilen och röra mig och klappa händerna för arr försöka få igång det men det lyckas aldrig. det kanske bara är för syns skull. Är det någon som vet hur det fungerar? Är det ett riktigt larm eller bara ett som larmar om bilen skulle lyftas typ bogseras bort eller nått? tomcat | |
|
Tror du har fjärrkontroll för nån slags ventilation som kan startas från nyckeln. Om du har larm så har du nån blinkande lampa, på panelen eller under backspegeln. Ev. larm styrs väl alltid med samma knapp som låser/låser upp bilen. FP |
|
|
Hej. Jag har ett lika dant. När lampan lyser är det larmat + att du har deadlook aktiverat. Det innebär att det inte går att öppna någon dörr innifrån. Inte kul att krypa i glas om man ska sno bilen. Jag har bara lyckats få bilen till att larma om man sitter i den och larmar den. Prova att starta. TUT, TUT, TUT. Mvh. Micke Olsson |
|
|
folke: Det är olika knappar för olika funktioner. Den ena låser c-låset, den andra aktiverar larmet + deadlook. Däremot så låser man upp och avaktiverar larmet med samma knapp som man bara låser med. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Jag menade att lampan sitter vid luftutblåset. Jag får prova o starta. |
|
|
Visst. Min lampa sitter på panelen. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Lampan sitter i ventilationen och när den lyser är larmet aktiverat. Prova att öppna handskfacket. Larmet skyddar även baksätesdynan. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Är det glaskross eller rörelsedetektor i kupén också? tomcat |
|
|
Skramla med en nyckel knippa. Det brukar utlösa glaskross sensor. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Jag har provat med olika ljud i bilen mendet tjuter inte. Det verkar inte vara glaskross i eller rörelsesensor. tomcat |
|
|
Orginallarmet du har täcker glaskross på samtliga rutor utom vindrutan. Rörselsesensor täcker rörelse i kupen och nivåbrytare hindrar bilen från att bli flyttad( park.skador om tillräckligt stora) eller upppallad för att stjäla hjulen. Prova och knacka in en sidoruta får du se at det fungerar. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.