|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
har för övrigt spänt fjädern till luftmasse mätaren några kugg ihop om att den ska gå lite snålare o då dra mindre soppa. mvh Eric |
|
|
Tipset igen som många redan skrivit>>>Serva bilen först om den nu inte är nyservad..Dvs byt luftfilter,stift,bränslefilter mm.. Exempel: Svarta stift>>>Går för fett av någon anledning Vita stift>>>Går för snålt.. Ljusbruna stift>>>Perfekt inställd o motorn förbränner som den ska.. Kontrollera även hur slitaget är på dem överlag,slitaget på sidoelektrod,mittelektrod+om det är mycket skitiga eller har fastbrända förbränningsrester någonstans..mm. Mvh Janne. |
|
|
Tilläggas bör att om stiften är svarta av olja så är det nog dags att se över maskinen en smula. Med "svarta stift" så menade jag sotiga stift... Mvh Janne. |
|
|
Går bilen som den ska annars? För om den tex får för mkt soppa borde det märkas tycker man... -- DTM system och rak 6a ;) |
|
axelsson |
haha min 325 ix körde jag bara 22 mil på 60 liters tank. ( 2.7 L milen ) "lite" buskörning..." :) men de berodde mest på min tunga fot... :S |
|
oj oj hehe riktigt gasglad då Axelsson =P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
axelsson |
gasglad, vinter, kallt, :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.