AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
779

Instrment trubbel...

Dr
29
DreamEvil
320IM -89
535I -88
735IA -87
Jag har sökt i detta ämne...Men inte hittat något som motsvarar mitt problem som är: bränslemätaren,tempmätaren,mätarställningen ,trippmätaren och check controlen...Får inte dessa att fungera,har bytt instrument två ggr med samma resultat och provat mitt i anna bil och då funkar det bra.Om jag tar ur säkringarna till instrumentet alternativt batteri kabeln över natten så funkar instrumentet perfekt...Men fungerar bara en "sträcka" tex till jobbet,när man ska hem funkar det inte igen då ser man bara ett pulserande ljus....Tips förslag välkommna...Bilen är en 735:a 87:a.
Dr
29
DreamEvil
320IM -89
535I -88
735IA -87
Lyfter tråden lite....Ingen som har någon åsikt?Vad är det som sitter som "hjärna" och skickar info till instrumentet?Borde ju vara något som sitter mellan spännings matningen och instrumentet som strular,iom att om man gör bilen strömlös så får man det att fungera...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Oavsett vad Du säger, så tror jag på SI-batteriet samt kallödningar i instrumenthusets elektronik!

Den enda "hjärna" som finns är centraldatorn.

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Dr
29
DreamEvil
320IM -89
535I -88
735IA -87
Vad jag vet sitter det inga batterier i mitt utan kondningar,Och har bytt dem + lött om samtliga lödningar...Om din teori ska stämma kan du då förklara varför instrumentet fungerar felfritt i en annan bil(suttit där i ca 3 veckor)...Var sitter centraldatorn?Är novis på bilelektronik,Så bättre fråga engång för mycket :=))
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nej, då vet jag egentligen inte vad det kan vara för fel. Datorn är ju DME:n, som sitter placerad omedelbart till höger nedanför vindrutan(i motorrummet) under ett större, rektangulärt plastlock, skruvat med 4 rejäla krysskruvar :-)

Hoppas det ordnar sig!

BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.