|
|
|
|---|---|
|
Riktigt stora problem! I morse hade båda framdörrarna på bilen frusit, och det är inget ovanligt, med det. Vi satte oss i bilen låste dörrarna från insidan för att kunna köra (det brukar funka). Problemet nu var bara att passagerardörren gick upp trots att den var låst och när dörren skulle öppnas helt från insidan gick hantaget av!!!! Som grädde på moset går inte förardörren att öppna alls, varken från utsida eller insida, trots att dörren låstes upp (låsknappen på insidan är uppe). Nu är det stora problem att köra! Skulle innerligt uppskatta hjälp med vad jag skall göra. Måste få upp förardörren och byta handaget inne på passagerarsidan. Tacksam :-( | |
|
ställ bilen i ett varmgarage så att all is å sånt tinar, smörj alla lås och dörr mekanismer med nån form av låsolja eller teflon baserad smörjning. förutsatt att låsen funkade innan det gick å blev kallt ute? |
|
kilroy |
Ett alternativ till teflon- och silikonpreparat kan vara glycerin (eller glycerol). Billigare, helt ofarligt, fungerar lika bra... Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Tack! Har dessvärre inget garage, men jag löser det nog. Har ju även åkt på att byta inre dörrhandtag, men det kanske inte är så komplicerat. Någon som vet? |
|
|
enkelt, peta bort plastlocket som sitter mitt i handtaget, bort med skruven, lirka försiktigt ut handtaget, vrid ur vajern, sen dit med det nya handtaget, kolla bara så att vajern ligger rätt i låshållaren .. (den förlängda delen i handtaget) innan du skruvar fast handtaget igen. använd en platt tång för att hålla vajern när du monterar dit det nya handtaget. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.