AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
727

530 e34 Automat --> Manuell

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har tröttnat på automaten och vill ha en manuell i stället,men vill inte sälja bilen...
Tänkte kolla lite vilka lådor som passar på denna motor? om de bara är den lådan som finns i vissa 530:is som passar?
6-växlade lådan som sitter i 540:in passar väl inte rakt av..
rsarits
Det enda som skiljer motorerna åt mellan 530/540 är såvitt jag vet borrning och slaglängd. 540-lådan bör passa rakt av.
Motorerna heter ju M60 /1 och /2
Mu
616
Mustang

540iat -94
Tänk på om du tar en 5 växlad från en 530 att den har samma utväxling på femman som du har på fyran på automaten...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ja,de är de som är de negativa med att byta till manuell,den otroligt sköna utväxligen automaten har...men den kan man offra för att få manuell!

Men hur är utväxligen på den 6-växlade mot automaten? borde knappt vara någon skillnad..
Kolla först om du får igenom bilen hos SBP med lådbyte, det är inte självklart.

Jag hade letat upp en fin 530i 5vxl att komplettera med, och därmed behållit 530iA: n, men att jag skulle gjort så, är väl ingen förvånad över=)

Mvh Stephan
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jo,de ska ja ju kolla upp innan de blir mer aktuellt.
Nu kollar jag ju vad som passar,och vad man ska leta efter för lådor...

De här med att köpa en till 530 bara för att få manuell låda är ur mitt tyckte lite onödigt,med pengar och plats också...men absolut inget fel.

Stephan735i:
Blev inte ett dugg förvånad att de förslaget kom ifrån dig :)
Va ju förresten lite intresserad av en av dina 540:is,men du va lite tveksam...inte ändrat dig? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.