AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
919

Green Air slutet filter.

Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Hej

Försöker hitta ett bra luftfilter system till min z4. Har kikat lite på K&N, Dinan, GruppeM mfl.

Dock så snubbla jag in på Green Air idag, nån som har erfarenhet av det? Låter det bra? osv..

Hitta Green air dynatwist på.
Länk

Är det något att satsa på? 2700 kr är nästan det billigaste jag hittat. För det ska vara ett slutet luftfilter. Men kom gärna med andra tips och länkar var man jag inhandla dessa. GruppeM är väldigt väldigt dyrt så det är nog uteslutet dock.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Utan att vara insatt i luftfiltrens underbara värld så skulle jag inte köra med något annat än originalfilter. Provade förra året en likadan Z3 som min men som hade ett K&N insatsfilter (eller vad det nu kallas, ett sånt som sitter i originalboxen alltså) och den gick så otroligt mycket sämre än min. Insugsljudet var måhända lite trevligare, men det var också allt.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Skulle knappast tro att det beror på ett insatsfilter. Varför skulle bilen gå sämre med ett sådant? Jag kör med K/N insatsfilter i bruksbilen och den gick iaf inte sämre när jag monterade det. På Z3:an kör jag med ett öppet Greencotton filter med avskärmning och det ett jäkla gott insugsljud, den gick inte heller sämre med ett öppet filter, istället så fick jag mycket rappare gasrespons.

Mvh Henrik
Visa användare
639
Gree Air
Länk

Racing Dynamics
Länk

aFe
Länk

Dinan
Länk

Hmmm finns ett par =S
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Är det bara insugsljudet du vill försöka komma åt ?
Effektökningen är nämligen försumbar. Bortkastade pengar.

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
639
Ja det där med effektökning tror jag inte på så hårt, 11hk + yeah right!

Så det är mest ljudet jag är ute efter, sen ser det ju lite snyggt ut också när man öppnar huven :D
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Den bästa lösningen tycker jag Dinan har.
Å andra sidan låter det mer om filtret inte stängs inne av ett lock...

Z4 3.0 Kelleners
Länk
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Jag kör på dubbelt koniskt Green Cotton Powerflow filter och Green Cottons vevhusventilation. Låter jäkligt gott! Har jämfört med någon annan coupé. Vid 4500 varv låter det betydligt roligare än orginal. Köper du ett slutet antar jag att du får lite mindre ljud.

Tänk på att du inte badar filtret i olja efter du rengjort det bara ....

/// Viktor

Mer mos till folket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.