AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.329

BMW Autopark parallel parking system

Nu slipper man visst fickparkera själv. BMW har tagit fram denna nya gizmo som lär bli ett måste på utrustningslistan med tiden. Kolla filmen, obs klicka på play knappen. Länk
Njuren
imponerande!

BMW - i nöd och lust?
JE
13
JER
535i-97
325i-87
Suck! Ytterligare ett bevis på att man bara anammar tekniska gimmics utan att fråga sig vad man EGENTLIGEN skall ha det till. "Se vad vi kan på tekniska avdelningen". Var sitter säkringen...så man kan koppla ur skräpet.
Dags att ställa krav på bilföraren istället?!
Sc
147
Scarface
530I M-Sport 2003
M550i 2018
Inte heller kommer nån att säga att man är bra på att fickparkera, det är ju så viktigt med positiv feedback ;)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
JER: Varför så teknikfientlig? Jag är trots en jäkla massa träning tämligen dålig på fickparkering så jag skulle absolut uppskatta den där funktionen.

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
JE
13
JER
535i-97
325i-87
Masten: Bara att träna mer ;-)
Jag är snarare teknikintresserad, men att KÖRA en BMW är liksom själva grejen. Håller man koll på komponenter som påverkar väghållningen i sin BMW förstår man vad BMW är bäst på. Dessvärre bryr sig allt fler mer om vad det sitter för navigator etc. i bilen.Dessutom väger sådana saker åtskilliga kilon.
Bara min reflektion.
En självklar utveckling av PDC i alla fall. Om prylen verkligen fungerar på trånga italienska rutor och dylikt så är det ett givet köp. Fast jag misstänker att det inte är fallet.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
JER:

Nu är det väl begränsad hur mycket körgjädle man får vid att fickparkera ! :-)

Jag tycker tekniken är urhäftig, och till de som inte gillar att fickparkera är det ju skit smart!

Ju mera utrustning desto roligare...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Det verkar vara Siemens som har tagit fram systemet Länk Man undrar vem som får stå för skadorna om systemet flippar loss och börjar backa
på bilar? Det var ju inte föraren som framförde fordonet i ordets bemärkelse. ;)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Lär väl bara fungera på automare...

*BAWORAK*
Automat och SMG skulle jag gissa på. Sen är det väl bara en tidsfråga innan manuella lådor försvinner ur BMW:s arsenal och det blir SMG för hela slanten. Eller?

Systemet skulle inte vara produktionsfärdigt runt 2008 om man får tro Siemens länken ovan. Men den där E61:an såg väldigt produktionsklar ut tyckte jag.

"The Siemens VDO Park Mate is yet not perfected and will be available from 2008".
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bilen måste ha aktivstyrning och automat låda tror jag ?

Skador vid parkering kommer givitvis fortfarande att vara föraens fel. Systemet styr ju endast rattutslag, och farten styr du själv med gasen och bromsen. Det är bara att stanna om man kommer för nära ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.