AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
641

Tänker köpa mig en begagnad BMW

Jag kan inte speciellt mycket om bilar och har inte heller nån stor budget att röra mig med, men tänkte köpa mig en begagnad BMW. Jag har kollat på 316,318i från 91-93. Vad ska man tänka på och vad ska man kolla efter när man funderar på att köpa en sån bmw?
Hur myckert dyrare blir det om man har en 320i 91-93? (bensinförbrukning,försäkring,skatt)

Jag skulle också vilja trimma bilen bara lite grann (fjortistrimm), så vad för trimm ska man då kolla efter och vart? och ytterst lite styling skulle ju heller inte sitta fel så jag undrar vart man ska kolla efter nån passande och diskret vinge? xenon eller angeleyes?

Om nån orkar att svara så vill jag veta priser,fördelar/nackdelar och vart man kan få tag på grejjorna.
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Jag har en 320i coupe från -92.
Jag bor på landet och bilen står på min mamma.
kostar 1818kr per år i skatt, drygt 5000 kr i försäkring (upp till 1000mil, liten självrisk,helförsäkring+merförsäkring).

Bensinförbrukningen beror på hur mycket man gasar. knappt 0.9 till över 1.5 har det slått i mellan.
Beror helt på hur snäll man är.

"Trim" har jag väll lite på min, avgasrör och öppetluftfilter. Men vad jag förstått så ger det oftsast motsatt effekt.
Men satt på när jag köpte bilen så har inget att jämföra med. Det låter fräckt, nästan för mycket.

Styling som jag gjort på min är röktonade blinkers fram och på skärmarna. Har köpt hem angel eyes som ska monteras nu innan våren också.

Lyck till med bilaffären
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Länk

___
Vagnparken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.