|
|
|
|---|---|
|
Hej Såg i en tidning att programväljaren till växellådan (S,E,W) var belyst. Trodde inte det fanns någon lampa där. Har tagit bort själva handtaget till växelväljaren men hur får man bort plastkulissen utan att förstöra något? Verkar som om programväljaren sitter fast eller är det bara att ta i? Bil 740 iA -93 MVH SF | |
|
Hej ja de är bara att ta i. Den lossnade för mig efter lite slit alt hjälp av en liten mejsel. Det sitter en liten lampa i som man byter ut och löder. |
|
|
Hej Blomman Trots att vi har likadana bilar så verkar de ändå vara olika. I min programväljarkontakt så satt lamptrådarna fast under kopparbleck, som var omöjliga att rubba. Fick ta sönder den gamla lampan och skarvlöda fast den nya lampan i de gamla trådarna. Snacka om småpyssel, men det gick och nu lyser det. MVH SF |
|
|
Hej igen jo precis, de var de jag menade med min dåliga beskrivning =) en liten lampa med lödändar. Jag klippte av dom gamla och lödde dit den nya lampan. gjorde likadant på bakdörrarna. |
|
|
Hej Bakdörrarna??? Vad menar du? /SF |
|
| knapparna till elhissarna på bakdörrarna är oxå belysta. och dom lös inte på min. Samma visa med knappen till takluckan. men efter några knackningar på takluckeknappen så började den lysa varjefall =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.