|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Imix ja vad skall man säga... jag skulle kunna ge dig sådant svar på tal men väljer att ta dig på detta personligen. men som det du har räknat upp här tex. 1 . inbrotts rep av M3, 8 mån inget gjort. = reparation genomförd samt att vi trots att vi inte fick betalt för visa saker av försäkrings bolaget eller dig, det kallar jag att ställa upp . angående väntetiden vart du upplyst om detta vid inlämnandet och då vart ju inga problem?! 2 . ja samma sak här då dessa bilar stod hos oss samtidigt konstigt är också detta med skadeanmälan men men det hoppar jag att berätta om här. 2 . misslyckad kompressor installation = ja den vart misslyckad och vi har hävt köpet utan krångel eller något annat för kunden . Intressant är dock varför man misslyckas med detta , svar ja får man inte röra bilen utan att allt skall vara original så blir det lite svårt att utföra detta, men vi har ju x antal andra installationer bakom oss nu som vi kan falla tillbaka på om det skall vara så... Kul är ändå tycker jag att du tar upp detta då det visar att vi står för det vi gör och är det något som går fel vilket kan hända så står vi för det som tex din huv den avrådde vi dig att inte spackla bort emblemet då det är stor risk för att det sjunker osv men du ville det så ok vi gjorde arbetet och lacka om huven och när sen resultatet inte vart 100% utan bara 98% så behövde du ju heller inte så för någon kostnad och då huven ändå skulle lackas om så var ju ingen skada sked mer än att du hade en bättre rostskyddad huv. När det gäller tex ditt batteri stod vi även för ett nytt även om vi inte hade behövt gjort detta, du vet varför. Utan detta var en gest vi gjorde för att du skulle känna att vi ställer upp! och inte att vi sticker huvet i sanden så fort en fråga dyker upp och har pajkastning på olika forum. Är det något som man är missnöjd med så är min åsikt att man skall ta det med den/dom det berör och inte alla andra innan personen eller firman i fråga har fått reda på missnöjet ens. Jag lovar och svär på att vi alltid gör allt i vår makt för att allt skall bli så bra för alla som möjligt och därför så sårar det mig mycket att se sånt som detta men det är väl sånt man får ta antar jag när man har med olika personligheter att göra. Men som sagt ett tipps snacka med oss först och är ni missnöjda efter det ja... då har vi ju iallafall gjort allt vi kan och är det inte bra ändå så är det ju tråkigt!! ha en fortsatt trevlig helg alla så hoppas jag att detta löser sig |
|
pg_ice |
Bra skrivet Andreas! ryktet kan ju få sig en törn av sånna här trådar men ändå är det bra att det tas upp. jag menar folk som aldrig har köpt styling grejor förut och kanske förväntar sig super kvalitet blir ju lite fundersamma när dom märker att det är extra jobb på vissa grejor för att få upp dom i dugligt skick. jäkligt bra att ni ändrade texterna också,nu stämmer ju dom mer med verkligheten. om det beror på den här tråden eller inte spelar väl ingen roll. själv så återkommer jag i vår nångång,är grymt sugen på en kompressor till 325an jag litar på att du mfl på SK vet vad ni snackar om :) om det blir att ni installerar grejorna eller inte visar sig. |
|
Tack det värmde! jag vet inte om jag gör fel i att skriva så här men när man blir ledsen så kanske inte förnuftet är på top men men jag lovar er en sak iallafall och det är att vi kommer göra allt vi kan för att vi alla skall få så kul och bra grejor till våra bilar som möjligt!! Jag menar vi håller ju alla på med detta för att vi älskar bilar och detta intresse är detta vi har gemensamt vad som än händer eller hur? Är det något vi kan hjälpa till med vad det än är så tveka inte hör av er så skal vi se vad vi kan hitta på tillsammans. Nu skall jag ut och fortsätta lacka en Z3a som jag vill ha klar i dag *l* Så ni får ha en riktigt bra helg nu alla!! Mvh Andreas |
|
|
Var som jag skrev inte meningen att kasta skit eller göra någon blöt i ögonen! OK, rubriken var något olämplig. Min fråga var enlligt mig ganska enkel: Ska det vara så att sakerna är halvfärdiga när man får dom??? Om det nu är så tycker jag att man skall näma det på sin hemsida?? Det är väl inte mer än rätt, så att vi som inte är stammisar hos SK vet vad vi får? Har jag fel igen kanske??? ///Anton |
|
|
Andreas: Överenskommen rep tid var att jag skulle få bilarna i mars fick dom i slutet av juni! Nästan 9 mån rep, det var vi inte överens om! Den andra tog 10 mån, inte överenskommet! Bakskärmen var det repor ner till grundfärgen, vilket naturligtvis inte gick att polera bort. När det gäller huven så sa du att den måste tennas, vilket inte gjordes, utan allt reste sig. Ok jag behövde inte betala för den "lackeringen" men jag ville ju ha det riktigt gjort!! Batteriet sa jag till om att det måste underhållsladdas, vilket inte gjordes, efter 9 mån=skrot. Din förklaring var ju att det var underjordiska "magnetfält" som förstörde batterierna. Min förklaring är nog bättre, ingen laddning på 9 mån=skrot. Vid inlämnad av passat fick du frågan om det gick att göra utan större ingrepp, vilket var inga problem. Det skulle se orginal ut. Om nu detta var problem, varför tog ni jobbet? Inga problem med häva köpet, det vet jag inte vad du menar. Efter advokater, så kanske det löser sig, det får ju vi se om några månader. Det kostade iallafall ca 30.000 att återställa bilen! Länk Länk |
|
|
Andreas! Nu får väl vi ta att komma till sanningen. "Tack det värmde! jag vet inte om jag gör fel i att skriva så här men när man blir ledsen så kanske inte förnuftet är på top men men jag lovar er en sak iallafall och det är att vi kommer göra allt vi kan för att vi alla skall få så kul och bra grejor till våra bilar som möjligt!! Jag menar vi håller ju alla på med detta för att vi älskar bilar och detta intresse är detta vi har gemensamt vad som än händer eller hur? " Denna snyfthistoria är väl ett svepskäl till att inte få så mycket skit på ditt eller erat företag. Här är min historia om en kompressorinstallation på en Passat V6 och hur den förlöpte under tidens gång. Efter ett telefonsamtal med Andreas på Stylingkompaniet någon gång i början på Juni-04 hade jag en förfrågan om en kompressorinstallation (Motortrimmning) på min VW Passat V6 –00 Four Motion, varpå han ville att jag skulle komma upp och visa bilen innan han kunde ge mig att svar. Den 9 juni 2004 var jag uppe och visade min bil på Stylingkompaniet. Jag fick till svar att detta skulle gå att bygga i min bil och att priset skulle hamna på ca: 50000 - 60000 sek. Tidsåtgången räknade han att det skulle ta ca: 1,5 månad. Söndagen den 30/10-04 körde jag upp bilen och lämnade den på Stylingkompaniet för start av projektet. Jag ringde efter ca: 2månader ett flertal gånger för att kolla hur det går, men inget svar, eller så är det hans kollega Fredrik ”Fidde” som svarar och säger att Andreas är upptagen men han lovar att ringa upp, Detta sker aldrig. Efter ett antal e-mail och telefonsamtal lyckades jag få tag på Andreas varpå jag frågade hur det går? Fick till svar att det hade blivit problem med en ”vridmomentsspärr” som dom höll på att försöka ”gå runt”. Jag påpekade att jag ville ha löpande information och att han åtminstone kunde ringa upp mig om han var upptagen med annat. Detta lovade han att detta skulle ske, samt bad han om ursäkt för att han inte varit kontaktbar. Jag sa, att även jag kunde försöka hjälpa till med information om ”vridmomentsproblemet” vilket han tyckte var bra. ”Alla ledtrådar är välkomna för jag hittar inget fel” Andreas undrade även om jag kunde delbetala lite grann på själva projektet och föreslog att jag kunde betala själva kompressorkitet 28390: - vilket jag gjorde den 10/1-05. Efter diverse samtal och E-mail med information som jag bistod med för att ”hjälpa till på traven” (med vridmomentsproblemet) utan framgång började jag nu undra hur det verkligen stod till med byggandet.(det har nu gått ca: 5 månader efter jag lämnade in bilen) Den 10/4-05 åkte jag upp till Stylingkompaniet med mitt datorprogram VAG-COM för att få fram en felsökning på bilen, detta efter att jag pratat med Andreas och det visade sig att han inte hade ett sådant program för denna bil.(Detta är för mig helt obegripligt att man inte har ett sådant program för dagens moderna bilar, om man åtar sig ett sådant här projekt.) Men sagt och gjort allt för att hjälpa till, för nu ville jag verkligen att bilen skulle bli färdig. Tyvärr utan framgång. Vid ytterligare ett samtal senare hade han nu skickat bilen till en annan verkstad för att nu fungerade bilen inte ens i originalskick. I detta skede hade han kopplat ur själva kompressorn ( där stod bilen i ca: 1,5 månad utan att något hände). Han sa: ”din bil måste vara ett hopplock av flera bilar” vad menar du svarade jag? ”En vridmomentsspärr sitter bara i automatväxlade bilar och du har ju manuell växellåda samt saknas det kablar till säkringsdosan till en säkring som skall användas till någonting ??? i styrdonet. Så det måste vara ett hopplock” Jaha, jag har ju inga garantier för att det inte är ett ”hopplock” men vad har du för garantier att det ÄR ett hopplock? ”Nej, inga alls bara en ren gissning.” (För mig är detta ett konstigt påstående, är detta bara ett svepskäl för att han inte klarar av uppgiften och försöker vinna tid) Den 14/6-05 skrev jag ett E-mail att han nu får han en ”deadline” att färdigställa projektet till den 22/6-05. En halvtimme efter jag hade skickat detta mail ringde han och sa att han hade hittat felet,( en slang som hade vikt sig varpå det inte hade varit tillräcklig genomströmning av luft till luftmängdsmätaren) jag fick frågan om han skulle färdigställa projektet eller om han skulle återställa bilen i originalskick. Jag frågade då hur lång tid detta skulle ta? ”Jag behöver 3 timmar att koppla in kompressorn och så ”mappar” jag bilen imorgon och när bilen är färdig så ringer jag.” Ja, då får du att en chans till att färdigställa projektet. Han ringer aldrig. Den 22/6-05 kl. 16.00 ringde han och sa att bilen var färdig. ”Bilen går bra, sånär som att den går lite ojämnt på tomgången men det går över efter en liten stund”. Kl. 18.30 var jag och en vän uppe för att hämta bilen. Efter provkörning visade det sig att bilen inte fungerade som den skulle. Bilen gick väldigt ojämt, kontrollampor i instrumentpanelen blinkade, det luktade och läkte olja i motorrummet. Andreas försökte rätta till felet, men klarade inte av det efter 3 timmar, varpå jag beslöt att köra hem bilen på biltransport och låta en annan verkstad felsöka bilen och kolla om detta jobb är fackmässigt utfört, sedan återkommer jag. ” Ja, ring när du vet nåt” Svarade Andreas. Den 27/6-05 skrev jag ett mail och bestred fakturan (bilen ur funktion). Den 22/7-05 lämnade jag in bilen för felsökning på en annan bilfirma. Den 18/8-05 lämnade jag in bilen för återställning till original samt byta ut alla delar som blev förstört av Stylingkompaniet(innerskärmar,schasplåt,vevhusventilationskåpa m.m. Resultat 1. 2004-10-30 Inlämnande av bil 2. 2005-01-10 Betalt 28.390: - Kompressorkit (varv jag saknar laddtrycksmätare, Piggyback och luftfilter som skulle ingå i kitet) 3. Krav från Stylingkompaniet på 32.016: - (för div. material och arbetskostnad) 4. 2005-06-22 8,5 månad senare hämtande av en, ej körbar bil samt att diverse delar på bilen är förstörda eller ej fungerar. 5. Felsökning på Ace-Competition kostnad. 3000:- 6. Återställning till original. Kostnad 19.537:- Andreas. Det finns mycket jag har fått lära mig som ganska novis på området bla. att man kan ALDRIG modifiera en motor utan att ändra mappningen. Du hade inte ändrat mappningen ett skvatt. Sedan kan du ju börja med att plocka bort bilderna från min bil på din hemsida med att du kan ta fram kompressorkit till Passat V6. Länk För om du nu skall hjälpa alla med bilintresse så får du väl vara ärlig. Att hjälpa en passatägare det kan du ju inte, så varför gå ut med detta på din hemsida????? Jag hoppas att du lärt dig nåt av detta, och inte går ut och lurar någon annan pga. av din stolthet. För att jag fick uppfattningen av att du var för stolt av att du inte klarade av att installera en kompressor i min bil. Vill du att jag skall fortsätta historian, jag tänker på advokater m.m ???? MVH Jörgen |
|
|
Hej ja vad skall jag säga? Vi kunde inte lösa kompressor installationen på din bil under rådande omständigheter... Ja det är helt sant!! Vi hade även uppe bilen i Västerås hos två välkända firmor inom området du vet ju vilka för att se om dom kunde hjälpa oss med att hitta problemet.. men tyvärr så det enda vi fick till svar var just det du nämner med ”vridmomentsspärr” vilket var något helt nytt för mig?!. Ja Jörgen du vet ju också att vi lämna även in bilen på VAG här hos oss för att försöka få svar på vad det är för problem men när inte ens dom kan ge ett svar utan säger att ”det måste vara ett hopplock till bil” ja så sa Janne på VAG. Då står vi ju helt maktlösa eller vad skulle vi göra?. När det gäller mappningen så ja det är helt sant mer luft = mer bränsle! Men efter som vi laddade 0,2 bar så efter inrådan från flera andra i branschen beslutade vi oss för att montera en prog. Precis på samma sätt som bla ENEM med fleras kompressor kitt till BMW för att kompensera för bränslet. När det gäller din advokat så ja. vi fick ju inte ens chansen att svara dig innan du blanda in han och vi har ju kommit överens om allt utan att vi har blandat in våran men det kanske är läge för det nu?? Du undrar om jag har lärt mig något under åren? ja det har jag! 1 Se till att ha papper på allt för allas skull! 2 Ha alltid vittnen med när en affär görs upp så att inget missförstånd uppkommer. 3 Och den kanske viktigaste punkten... Ta reda på alla fakta innan man gör något och då menar jag vad som helst då det alltid kommer tillbaks till en om man inte gör det. Det är vad jag har lärt mig! Sen att sitta och ha detta på denna nivå är kanske inte min grej men ja Jörgen och Klas att vara för stolt eller att inte stå för det man gör? Tycker ni det verkar så? Jag skriver ju här nu och står för allt. Plus att vi har kompenserat allt som ni har nämnt. Så att vi inte står för saker… ja… Jag skall inte skriva en roman om allt för det anser jag bara är onödigt i detta samman hang då jag trodde att allt var avklarat och utträtt. Vi kommer inte att ta sådan här saker mer via denna kanal utan det får bli brev vägen i fortsättningen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.