AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
8.445

stylingkompaniet.. Usch å fy

Sida 1 av 2
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Beställde följande produkter från stylingkompaniet:
frontspoiler, ögonlock samt takvinge..
På alla tre sakerna fanns mer spackel- och slipjobb än på en vanvårdad gammal epajävel...
Jag kanske har missuppfattat situationen; kanske ska man finna sig i att behöva lägga ner ett antal timmar (och burkar spackel) för att få sakerna man beställt dugliga att titta på???
Om det nu är så borde de kanske skriva detta på sin hemsida, eller?? =S
Tilläggas ska att jag inte kontaktat stylingkompaniet angående detta -ännu iaf. Känns som det är mer jobb att skicka tillbaka sakerna å klaga än att fixa dom själv.. Så slipper jag leta efter kvitton mm... Hoppas på att frontspoilern har rätt dimensioner iaf så man slipper kapa i den för att få på dit den på bilen, men man ska väl inte ta ut ngt i förskott... Jaja, har skrivit av mig nu iaf :P
Ska det vara så här?????
///Anton
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det är inte acceptabelt, därför försöker jag köpa grejor på hemmaplan så mycket som möjligt.

BMW CS #5206
pg_ice
väntar på ett par sidokjolar därifrån.
kofångaren bak jag beställde sist var ingen höjdare,den var enligt mig bara halv färdig.
dock så får man säga till om man vill ha lite bättre finish vilket absolut inte framgår.
det som framgår är att grejorna ska ha en "mycket fin ytfinish och håller hög kvalitet"
nu sa jag åt dom speciellt att kolla upp sidokjolarne så dom håller måttet,och det gjorde dom.
dom höll tydligen på en halvtimme och slipa upp finishen som borde vara där från början tycker man.
när priset är lägre på vissa glasfiberdelar jämfört med orignal grejor så får man tydligen räkna med att dom ÄR sämre enligt dom.

klaga på bara det gjorde jag.

tr
259
triss
m3 -96 racebil
Det är precis som med allt annat; man får vad man betalar för. Väljer man en dyrare vara så får man en högre kvalitet, de tar inte bara mer betalt för märket...

Keep up the good work!
Kollar ni inte på grejerna när ni fått hem dom innan ni gör nåt med dom? Och så dom passar. För övrigt vilka märken/fabrikat är det ni beställt?
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08

triss: visst får man vad man betalar för men som pg_ice skrev så står det på stylingkompaniets hemsida "mycket fin ytfinish och håller hög kvalitet"...

Bmwtjejen: Fronten heter PS-styling och iofs var billig... men knappast nån ursäkt för att va så pass mkt spackeljobb med. Takvingen tror jag hette auto-r, den var ganska fin dock hade gelcoaten släppt i ett hörn =(

///Anton
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Köper ni billigt skit så får man billigt skit...

Visserligen kostar de "finare" mer kända prylarna mera men de har inte råd att skita ner sitt ryckte med lågt kvalité, därför BRUKAR man få vad man betalar för.

_____Vraum!_____
pg_ice
"Köper ni billigt skit så får man billigt skit"

säger vem ?
stylingkompaniet säger nåt helt annat,det är väl det som det handlar om?
hälften av priset på märkes grejor är just märket som kostar,alltså borde noname prylar med halva priset hålla en likvärdig kvalitet.
pg_ice
"Kollar ni inte på grejerna när ni fått hem dom innan ni gör nåt med dom?"

lackfirman jag tog kofångaren till kollade så noga så att dom inte ville veta av skiten :)
så självklart studerar man grejorna,ser man att det är bristande kvalitet och undrar vad det är för skit man har fått tag på då blir ju effekten att man letar nogrannare efter fler fel.
Då får man väl ta å skicka tillbaka grejerna om man e så missnöjd!! sårare än så e det inte...
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Eller så gör man som så att man kontaktar företaget i fråga innan man beställer saker ifrån dem?

Jag lovar er pratar ni med dem innan ni beställer så är det inga problem med attt få fram produkter med "rätt" kvalitet som ni önskar. Men man får ju också betala däreftter.

Jag har själv varit i kontakt med dem mängder med gånger, har varit deras kund i många år så jag vet vad jag pratar om.

Men det är ju även såhär noname produkter eller inte, köper man det billigaste produkterna som finns på marknaden, räkna då inte med att få tex Rieger, Kerscher, Siedl saker för det kostar otroligt mycket pengar att ta fram dessa produkter.

Att det är tex gelcoat släpp på en produkt kan ju inte Stylingkompaniet rå för, det är ju inte de som tillverkar dessa saker. Det är ju inte ens säkert att denna luftbubbla hade rest sig och fått gelcoaten att släppa när de skickat era produkter, inte sant?!

Missnöjd eller ej, kontakta dem och prata med dem om du är missnöjd, tycker det är lite dåligt av dig att kasta skit efter dem utan att de har fått veta detta och ens fått möjlighet att svara för sig.

Tack för mig.
Håller med dig Fidde766..
Si
560
Sir Anton
E28 528i -85
E70 x5 3,0d -08
Fidde766: Kasta skit?? själv anser jag inte att jag kastat skit..
Jag beskrev hur mina saker såg ut när de kom från stylingkompaniet!
Min fråga var om det ska behöva vara på det viset... Är det att kasta skit?
Ok, vet att det finns dyrare produkter än de jag beställde!
Men om det nu är så uppenbart att billigare produkter kräver efterjobb kanske det borde framgå när man beställer sakerna i stället för "mycket fin ytfinish och håller hög kvalitet", rätta mig!
///Anton
z3
91
z3cab
Z3 m-roadster -97
BMW 325 i Coupé -93, långloppsbil
BMW 325 Coupé -95
Är man inte nöjd ska man självklart skicka tillbaka sakerna, eller göra en deal med firman om priset som kompensation för det jobb man får lägga ner för att få sakerna i det skick som utlovades.

För min del tycker jag det är bra när någon tar upp kvaliteteten på produkterna från en viss leverantör här, så kan man ju välja en annan leverantör om man tycker att den som startade tråden verkar vara att lita på.
ed
776
edge
520dT M -15
Sitter riegers bakkjol på min bil, köpt från stylingkompaniet. Mkt bra kvalité på den men har även en takvinge från rieger som ja är lite besviken på. Både kjol och vinge lackades samtidigt med samma färg men på takvingen blev resultatet betydligt sämre, började bubbla under lacken mm..

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Hej igen!
Det jag menar är just det att "kasta skit" på någon som inte ens fått möjlighet att bemöta ditt missnöje anser jag vara lite knas... inget illa menat men man kan inte förvänta sig en kvalite som en ferrari om man köper en fiat i samma lokaler som man kan köpa en ferrari.. men men detta är min åsikt då jag vet att dom "gubbarna" gör allt som går för att alla skall vara nöjda och glada.. så mitt tipps är att hör med dom om inte dom kan fixa till sakerna åt dig. Sen vart jag ute och titta på sidan för att se vad som stog om olika produkter och det står för att citera på bla BMW PS fronte så här:

Ger din bil ett personligt utseende och ger bilen "det där" lilla extra som får folk att vända sig om. Produkten är av mycket bra passform men "sådär" kvalité när det gäller ytfinish.

Man skall vara medveten om att detta är eftermarknads produkter som måste provmonteras och ev spacklas och slipas av så som tex gjutskarvar innan man kan lägga fyller och topp lack. Detta är alltså inte en "färdiglackad bara att montera produkt".

detta är direkt taget från deras sida och ja jag vet inte men dom kanske ändrar sina trxter allt efter som dom ser hur sakerna är i kvalite vilket jag tycker är bra då det trots allt är så att stylingkompaniet bara är återförsäljare för olika tillverkares produkter och inte står och gör saker själva. Så att säga att det är deras saker ... ja du fattar säkert vad jag menar. nog om detta nu för nu är det snart ännu en trevlig helg!! och det vill jag önska er alla bmw lovers!

pg_ice
"detta är direkt taget från deras sida och ja jag vet inte men dom kanske ändrar sina trxter allt efter som dom ser hur sakerna är i kvalite"

dom har ändrat texterna till "ok" kvalitet.
kollade just på bakkofångaren jag köpte och nu är det mer riktigt mot förut när det stod "mycket hög kvalitet vad gäller ytfinish"

bra jobbat Stylingkompaniet!!
sen håller jag med om att dom verkar vara mån om kunderna och att dom blir nöjda,det är ju det som är det viktigaste.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Edge: Låter som om din lackerare som gjort ett dåligt jobb på takvingen. Han har antagligen inte ruggat upp ytan tillräckligt innan han började lacka. Ta upp det med honom och se vad han säger, är ju garanti även på lackarbeten. Riegers produkter är av mycket bra kvalité anser jag och jag har haft/sålt ett antal av Riegers takvingar och aldrig fått klagomål eller problem efter lack.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
Sir Anton"

Vad menar du att "stylingkompaniet.. Usch å fy " beskriver för produkt och skick? Mycket dålig stil att kasta skit på ett företag utan att de fått möjlighet att svara för sig. Inlägget borde raderas omg.
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
ppeellee: Håller med dig, självfallet så är det Sir Antons fel att han får dåliga grejor när han beställer från s-komp??

Z MMM Coupe
im
500
imix
325 IM-89
325 IX Touring-89
M3-96 coupe
325 I-87 cab
325 IA-93 cab
Z3 2.8-97 cab
120d-08
530d-10 Touring
320D-13 sedan
325i-05 coupe
740IAL-01
X5m 40d-13
735IAL-00
750IAL-01
530 I -94
2002-75
530D touring-15
730D-2009
Mina erfarenheter säger:Vill aldrig mer ha nåt att göra med Stylingkompaniet!
1. inbrotts rep av M3, 8 mån inget gjort.
2. 9 mån väntan av annan inbrotts rep
3. Wv Passat misslyckad kompressor installation, 7 mån

Länk Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.