AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.172

Någon fler som har OK folksam och fått en höjning 530/540

Sida 1 av 2
Hej finns det fler som fått höjning på sin premie på era 530 eller bilar överhuvudtaget.. har en kompis som har en 540 som fått en sänkning på 25 kronor medans jag har fått en höjning på 73:- tycker det rimmar illa???

Bimmer
25kr, respektive 73kr, skämtar du? Så liten skillnad är inte värt att nämna, tycker du ändå att det är för mycket, ring till andra bolag, och hör vad dom tar, annars kom igen när dom höjt med 73 %.

Mvh Stephan
Nej vad jag tycker är trist är väl att dom sänker för en och höjer för en annan.. motivationen är att skadekostnader fortsätter att öka därför höjs min premie.. men varför sänker dom för en annan då nåja skall ringa och fråga om dom tycker det verkar vara logiskt att göra tycker premien är nog hög ändå varför inte se om den

Bimmer
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Varje biltyp bär ska ju bära sina egna kostnader. Men det brukar ju i regel bli tvärtom mot ditt exempel.

/Jesper

Ja jag skall iallafall ringa i morgon och höra hur de tänker .. sänka en och höja en annan .. smyghöjningar görs ju hela tiden .. men när det nästan är en 1000 lapp på året så skall man nog kolla upp det

Bimmer
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Det är många parameterar som spelar in när det kommer till försäkringspremier. Bilmodell är bara en av dem.

Ålder, bostadsområde och tidigare indraget körkort är några saker som väger tungt vid beräkning av försäkringspremie.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Dessutom beror det ju också på hur länge du haft försäkringen i samma bolag. Oftast erbjuder de bra premier första året för att få in dig som kund, sedan höjer de brutalt andra året.
JA tydligen är det så .. men då får man väl snacka med dom .. man skall iallafall inte sitta tyst och tiga .. det är ett jävla skit sätt att behandla sina kunder på

Bimmer
Har haft kortet i 20 år aldrig tappat det eller nån förseelse överhuvudtaget ..

Bimmer
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Normal höjning efter ett år 3000 spänn ungefär.
Det är ingen idé att tjata med dom, bara att byta bolag istället det dom hade som argument ena året för att premien var billig , har dom aldrig hört talas om när premien höjts ordentligt. Samma visa varje år.
Och försäkringen är inviduell för varje försäkringstagare så små skillnader kan man knappast jämnföra. kan vara flerförsäkringsrabatter ändring av bonusar mm mm mm.

///MVH Hasso
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag fick en höjning med 200 spänn/mån. Bytte till if och fick en minskning med 100 spänn i stället.

Ring runt!

//Player
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Aktsam sänkte min premie med 1000 kronor per år för några veckor sedan. Helt otroligt men sant.

/M

Min bil:
Länk
OK ja då får man byta bolag då istället .. tack för era tips

Bimmer
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bimmer67: du kanske borde nämt i ditt första inlägg att det var per månad ;)

Nu hann man läsa en bra bit och precis om Stephan undra över hur någon orkar bry sig om 25 respektive 73kr, vilket jag tolkade som PER ÅR.

___
//Ulf
Ok förlåt kanske var lite klantigt framlagt .. men ju det är per månad så det var därför jag tycker det var en aning stor höjning då man ser det på hela året

Bimmer
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Flyttade för något årsedan och fick en premiehöjning på 1045:- kr /pr år på ena bilen eftersom vi nu flyttat till ett mer inbrottsbenäget område, en vecka senare kom en premiesänkning på en annan bil i bilparken på 745:- kr /pr år med motiveringen att vi ny flyttat från ett inbrottsbenäget område. den ena aviserades från Göteborg och den andra från Malmö. Så kan det gå.
Slutade efter hot om att byta försäkringsbolag med en premiesänkning på alla bilarna till min belåtenhet.
Har min bil i ett låst garage .. bor bättre till än min kompis som har den ute på en parkering ..

Bimmer
Vilken parkering man har påverkar ytterst marginellt på premien, säg 100kr/helår.

I stället för att vara sur på bolaget, ring alla andra bolag, fråga samtidigt vad det kostar om du har bostaden i samma bolag, till exempel LF ger en rabatt som är flera gånger högre än vad kostnaden för bostadsförsäkringen är, på mina bilar.

Mvh Stephan
Nej jag är inte sur .. vad jag undrar över hur dom kan höja min premie med motivation att det är högre skadekostnader m.m samtidigt sänker dom en annans premie .. nåja skit i det nu .. det är ju som det är men man kan ju ringa och fråga hur dom tänker när dom motiverar höjningen på det sättet och ändå sänker en annans BMW

Bimmer
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Jag hade folksam ok och fick en höjning eftersom vsg går ut 27/3.
Höjningen blev från 6000kr till 10500kr.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Fortsättning följer:
Ringde till Lf fick ett bud 7600kr. sedan ringde jag til aktsam, de sänkte ytterliggare med en tusenlapp.

Så den nya premien landade på 6600kr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.