AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.371

Däck till bilen, bra däckhandlare på nätet erfarenheter?

Sida 2 av 2
Wa
184
Wargen
330CiA M Cabrio Imolarot II 2003
Ursäkta om jag lånar tråden lite för en kort fråga.
Tänker köpa sommardäck i vår och funderar på 225/55 R15 H.
Det finns bara två sorter på däckonline att välja på.
Michelin Pilot HX MXM 225/55 R15 92V 1250,80 SEK
och
Uniroyal rallye 440 225/55 ZR15 904 SEK.
Någon med erfarenhet som vet vilket däck man ska välja?

Tack för lånet av tråden!

Wargen
Har beställt däck både från däckonline och gummihuset jag. Har bara gott att säga om båda firmorna. Har inte varit nå problem med leveranserna och det har gått fort. Utom en gång från däckonline, men då var det posten som strulade. Det är ju knappast deras fel :-)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
al
499
alaska1
118dA-13
Har testat 4 olika firmor på nätet och Al´ven är jag mest nöjd med! Vill påstå att de andra var helt OK men A var klart bäst! Har handlat ca 5 ggr från dem under de sista 10 åren!

Din fråga vad gäller lågprofiler så skulle jag välja det tystaste av dem eftersom de låter rätt mycket i motorvägsfart! Inte kul att åka premiumbil och det är lika ljudligt som i en gammal Fiat!
Vad säger ni om denna firma då?

Länk
Vet en som skickade efter fälgar där jag och fick vänta vääldigt länge innan han fick dem. Kan ju iofs haft otur..men jag kommer inte handla där..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Update: Fälgar ( Rial LeMans 7x16 ET38 5x113,5) från tyska D&W har anlänt, pris inkl frakt och fälglås: 335 EUR, leverans tid ca 2,5 vecka från order
Svenskt pris ca 1575:-/ fälg....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.