|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Skall inhandla lite nya däck, och däckonline ser ju rätt billiga ut. De finns dessutom i Finland också. Har nån erfarenheter? Hur långa leverans tider? Tipsa gärna om ni vet nån annan bra som har skor till våra kära BMW:) | |
|
Jag köpte från Alvén & Ingvarsson senast. Mycket personligare än Däckonline och de däck som jag var ute efter (2x 265/35-18 Continental ContiSport) var dessutom betydligt billigare hos dem jämfört med Däckonline... Ring och kolla eller kika på Länk Du får leveransbesked som STÄMMER därifrån, till skillnad från Däckonline som gärna lovar ett datum och sedan skjuter upp det gång på gång. /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
| Jag beställde däck från däckonline nu i början av februari. Lite opersonligt, javisst, men det kan jag leva med. Det var billigt och snabb leverans. Dessutom fraktfritt. Kan det bli bättre? | |
|
Gummihuset rekomenderas varmt Har just beställt fälgar från tyska D&W får se hur det går... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Däckonline är bra, fraktbudet håller dock inte vad man anger vid beställning (Skrev tydligt att det skall levereras till huvudport, kom till godsmottagningen lik förbannat) Kolla dock montering, en del tar extra högt monteringspris = fult. Har tjaffsat med många däckgubbar, tyckte att det var vansinne och de diskriminerade kunder på det sättet. Men det går att hitta reko däckfirmor som monterar billigt! Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
Håller med Gasar-Magnus.Gummihuset rekomenderas har köpt däck där flera gånger.Riktigt färska däck..Och ett bra bemötande och snabba leveranser.. hjorten |
|
| Har personligen riktigt dåliga erfarenheter av Däckonline, men jag vet att det är andra som tycker de är bra och där det funkat felfritt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har handlat däck 4 ggr från Däckonline har tom lev tidigare än utlovat. En gång fanns inte däcken jag beställt pga fabriken hann inte med tillverkningen (hankook) men det meddelades och beställningen annulerades. Men de andra däcken jag beställt samtidigt kom på 4 dagar. Det är väl bara att handla där det är billigast. Har man otur så kan det strula var man än handlar och då är det nog en del krånglande än att åka till sin lokal däckfrima. ///MVH Hasso Länk |
|
bythjul.com funkade bra! |
|
|
Däck och Fälgcenter i Jönköping. Jag har personligen bra erfarenheter. Du får ett bra och trevligt bemötande, prisvärt, samt snabb leverans. * Z4M Roadster beställd :-) leverans i juni.* |
|
| Vad är rimligt att betala för att få en omgång däck monterade? | |
|
www.dackonline är kungligt! mycket bra priser o snabb leverans, om man beställer nu! och inte när är vår o alla ska ha däck! då kan det bli strul har upplevt det själv. Montering brukar jag betala 100kr per däck =400kr för 4 hjul MVH Micke |
|
| Molway skall vara bra också. Länk | |
| Alvén & Ingvarsson tar 100 per däck i monteringskostnad. Däckonline sammarbetar med lokala firmor och där varierar priserna en smula. Finns dock info om detta på deras hemsida. | |
|
Hej, Den här firman köpte jag vinterfälgar & däck av till mycket bra priser.. Länk Mvh Jimmy |
|
|
Gjorde en jämförelse mellan dackonline.se & svenskagrossiten.se Tog Hankook K104 245/40 17" Hos svenska kostar de 1457 + 140kr i frakt = 1597kr Hos dackonline kostar de 1127,30kr med frakt. Point taken.. Z MMM Coupe |
|
|
Rolex: däcken du hänvisar till finns inte hos Alvén & Ingvarsson? Men PS2 265/35 18" tar de 2990kr för (frakt fritt vid köp av 2) dackonline tar 2573kr fraktfritt. För Contisport 2286kr fraktfritt.. Sensmoral: om en blind leder en blind ramlar båda i gropen.. =) Z MMM Coupe |
|
|
Anders Olsson: Jag jämförde samma däck till min bil 275/30-19.. Däckonline: 2210,40 Inkl frakt SV Grossisten: 2102:- Inkl frakt MEN jag missade först att dom tar 140:- i "expiditionsavg." Såg bara att dom skrev "alltid fraktfritt" på hemsidan.. Sorry... Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: Har du 275/30-19 som vinterdäck? ___ //Ulf |
|
|
Ja visst !! ;-) Nä, jag svarade på Anders inlägg ang Hankook däcken där jag jämförde i min dimension på sommardäcken.. Men jag har köpt vinterhjul av dom tidigare och tyckte att dom var trevliga och hade mycket snabba leveranser + ett bra pris.. Grattis till nya bilen föresten ! Såg mycket fin ut på bilderna... Dessutom var den ju i helt rätt färg !!!!!! ;-) Trevlig helg på er ! //Jimmy |
|
|
Gissade att det var så med däcken även om det finns en del som vill vara fina även på vintern ;) Jo den nya kärran är i bra skick även om den rullat massor med mil. Och Topasblå är sällan fel... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.