|
|
|
|---|---|
|
Har kopplat in ps2 dvd, och skulle va fint med att få bort tv spärren? hur gör jag detta på ett enkelt ingrepp? eller svårt? Tacksam för svar Mvh/Robin jansson | |
|
Det finns flera alternativ. Sök här på forumet och du kommer att hitta info. /Jesper |
|
|
Är inte säker på att den bara är att programmera bort, tror att man måste köpa ngn grej till de nyare, typ mkIII etc.. |
|
|
Glömde: Som J.Dress sa, sök så finns det massor med trådar om detta ämne.. |
|
| Kolla på t.ex: Länk | |
| Länk | |
| Tveksamt om det är värt 100eur för att låsa upp... undrar om man skulle kika på det där nån gång, borde det inte handla om att en kabel in i TV modulen ger variabel spänning beroende på hastigheten? I sånt fall borde man kunna göra en enkel krets själv som alltid gav stillastående signal. | |
|
Är det inte någon som har ett elschema på en Tv on nav modul ? Tycker det är för mycket pengar att betala för några simpla kretsar för att lura systemet att bilen står stilla. /Pulare |
|
| Länk | |
|
Inte mycket hjälp på den länken.Den behandlar endast navigatorn. Behöver ett kretsschema för den lilla plast klumpen som några kablar går igenom. Kablen går mellan navigatorn och videomodulen. /Pulare |
|
| HärLänk | |
|
vilken del är det du behöver kretsschema för. Kolla upp vad den heter på exempelvis, Länk och återkom /Martin |
|
|
Det är på en sådan här jag skulle vilja ha ett schema på. Länk /Pulare |
|
|
Här är en pryl till som kan vara bra att ha. Så man kan ha en extern dvd spelare. Länk /Pulare |
|
|
aha, tänkte om du behövde något från bmws original kretsschema... /M |
|
|
Nej dom har jag. Men BMW delar inte med sig all information om hur dom har lagt in spärren. /Pulare |
|
| Det borde ju vara lätt att lura tv-modulen att tro att bilen står stilla fast den inte gör det , det som måste listas ut är vilken anslutning på tv-modulen som styr detta och sedan mäta upp den eller? | |
| Sen typ 2000 tar BMW signalen från vänster bakre ASC/ ABSsensor och stoppar in det i IBUSen och sen trollas den vidare fråga mig inte hur. Det är inte lätt att lura den har hört om flera som försökt men det går nog, allt går om man vill frågan är bara tid och pengar:) | |
|
Information om aktuell hastighet sänds ut på I-busen kontinuerligt. Tyvärr styrs TV-modulen helt via I-Bus. Jag har sett två alternativ för att få bort åkspärren. 1, filtrera I-bus till TV-modulen och plocka bort/redigera hastighetsinformationen. Färdiga boxar finns att köpa på Ebay.de. 2, programmera om TV-modulen. Det finns flera firmor i Tyskland som fixar till åkspärren. BMW kan inte fixa till det med DIS. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Kan man inte sätta in en modul från en tidagre modell där åk spärren kan tas bort tex från en 99?? Mitt åk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.