|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad som behövs plockas av från en e30 med stora färddatorn.. själv har jag lilla datorn men vill ha stora nu behövs det mycket förändringar för skruva i den stora.. Har hittat en bil på skroten med stora datorn behöver ha lite tips på vad som ska plockas av så man inte missar nått.. Tacksam för alla svar MVH Robert | |
|
Vet inte riktigt vad som behövs men läs igenom detta innan du far till skroten: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
| Kabelstammen till färdatorn, finns det farthållare kan du ta det ochså | |
| ja kablestammen................ finns inte massa relä eller några boxar också som måste av .. finns det någan här som bytat från den lilla till stora färddatorn? | |
| Plugga bara in kabelstammen så funka alltihop utom utegivaren men den kabeln har du ju själv till lilla färdatorn mycket enkelt | |
| Du kan ju ta gong gongen ochså. | |
| Den har jag redan på den lilla...vet du hur kabelstammen ser ut? Blinkersspaken också | |
| Du ser vilken kabel som går till färdatorn och instrumenthuset den kabel ska du ta. | |
| japp den tog jag idag.. sen gick den vidare till blinkerspaken den tog jag också.. sen gick det upp till en svart box som satt över pedalstället (typ insidan av torpedväggen) sen vidar ut i motorrummet tror den gick vidare till säkringboxen men vet ej...vet du om den svarta boxen hör till färddatorn eller? typ 10*13cm sen står där massa nr på den.. vet du nått om det? | |
| Skippa blinkersspaken och gong gongen koppla bara in den gröna kontakten i färdatorn och den gula i instrumenthuset så funkar allt låt dom andra kablarna som kommer från kabelstammen hänga lös. | |
| ok ska testa det.. | |
| Det funkar. | |
| Vet du vad det är för en svartbox som sitter bakom över pedalstället? Som hör till kabelstammen | |
| kan vara till farthållaren. | |
| kan vara gong gongen. | |
| ok.. gonggonen är det inte för den sitter i plastskyddet som man tar bort för komma åt där under... och där va ingen farthållare... kan tänka mig att det är till startspärren eller nått... men ska testa idag sem om det funkar utan den boxen..Har du själv kopplat in en berra? | |
| Det funkar utan den boxen. | |
| Har kopplat in den på en kompis bil mycket lätt. | |
| ja det vaerkar lått ska göra det idag.. tack för tipsen så länge.. hör säkert av mig i kväll | |
| Lycka till | |
| Det funka! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.