|
|
|
|---|---|
|
Jag är lite sugen på att få fram 6:ans härliga ljud genom att montera ett sportsystem. Men jag har inte lust att köpa ett komplett system då det landar på minst 5000 kr vilket jag tycker känns onödigt. Jag tänkte istället bygga ett själv med hjälp av universal fullflödesdämpare från raka rör. Då kommer man under 2000 kr vilket känns lagom. Någon som har erfarenhet av raka rörs universaldämpare?? Eller har ni andra idéer på tillvägagångssätt...?? Tar tacksamt emot alla idéer... | |
|
Du har inte vägarna förbi sthlm nångång, i så fall skulle jag rekomendera att du åker till Hansen Racing, har riktigt tjocka och fina rör (ger fin klang) och är vettiga i pris på t.ex. apple racings ljuddämpare. mvh Martin |
|
|
Lexcom: Vilka delar tänkte du köpa från rakarör? Jag är lite sugen på att ersätta mellan och slutdämpare med deras runda 3" universal och 3" specialaren som slutdämpare. Va tror du om de? |
|
|
Min erfarenhet är att det är ett HV att få till ett fungerande system på raka 6 or , har hållit på och bygga x antal till 4 cyl och 8 cyl motorer , och alltid fått effekt ökning . men gick bet på systemet till den 323ti jag ägde . Jag handlade ett rostfritt supersprint efter några försök . Men håll dig till orginal dim ,och använd orginal infästningarna från det gammla systemet , och satsa på ljudämpare med lite mindre motstånd. då kom jag närmast i min jakt på HK och rimlig ljudnivå. Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
| Jag kör ju V8 och kommer isåfall öka från 2,75" efter kattarna till 3" pga att det inte är lätt att hitta 2,75" produkter. Borde ge gott ljud och marginell effektökning? | |
|
Mekonomen(återförsäljare till Simonz) har vettiga priser tycker jag iaf. //Gustav |
|
|
Vad kostar bakre ljuddämparen till en E46 ca? // M.v.h. Spajjjs |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.