AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.312

Byta larm till bilen, men vilket?

325Ci
Har tänkt byta ut larmet i bilen til lnått bättre. Men jag e inte så insatt på billarm.. vilket ska man välja. Har startspärr, cental-lås men inget fjärrlås..men det vill jag ha. Nån som har några ideer??
m.v.h. Daniel

ma
272
marbjo
325cab-91
cargard 850s kanske??
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Defa är "bättre". Fråga en säljare som har båda, det gjorde jag.
Var runt i Uppsala i går och kollade lite larm,
Carguard 950 och lite Defa...

Defa har ju lite "roligare" funktionalitet,
men det kostar ju oavsett vilket man tar...
4000 för Carguard med montage. Tyckte de sade att
Defa låg liknande.

(Själv har jag Carguard 850S, larm som larm :))

/Marcus
Bmwcs# 4680
Eftersom du redan har fjärr och startspärr så vill du nog inte ha enfjärrkontroll till eller hur?
DEFA har larm som funkar tillsammans med originalfjärr (400-serien), Cobra lär ha nåt liknande.
Cargard har alla egen fjärr (utom en modell för Audi:s CAN-buss). De skall släppa CAN-buss larm för BMW så småningom, troligen blir dessa för nyare modeller än din.

FP
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Defa är bäst om man är rädd om fälgarna också

MM
518i slow mobil
Hur kan de vara bättre för fälgarna? Han hade inte fjärrlås, men ville ha.... Jag tycker han skall ta ett Defa Larm, bättre enligt mig.....

Full gas, jag i extas =)
BMW e28 registret #154
Länk för bilder
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Förlåt att jag var lite kort där. :)
Monterade just ett larm i en japansk bil. Killen som har den bilen ville ha allting i larmväg på sin bil för han fick alldelesnyss inbrott i sin bil när den hade ett carguard 950s. Nu har han köpt ett defa med ir sensor och nivå sensor och det ena med det tredje bla tre sirener med backupp batterier i och det kan ju vara bra om någon klipper kablarna. Tre så att en är placerad i bagage lucken en inne under rattkåpan och en under motorhuven.
Det där med nivåsensor är bra för den känner om man hissarbilen mer än en viss specefik avikelse från det att man låste bilen så om någon hissar bilen för att stjäla fälgarna så tjuter det, även om någon kommer med kranbil och försöker sno bilen så tjuter det. Det kanske inte hjälper så mycket i det senare fallet men det är bättre att förekomma än att bara låta den elaka ryssen sno bilen. :)

MM
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Sikura SK 90s. Larm+immobilizer i ett. Kostade 3990 kr för ett år sedan
Farsans 525iA -93 har det efter rekomandation av larmmontören som förövrigt sålde både Defa och Cargard.

Har haft det 1.5 år nu och det har larmat två möjliga inbrottsförsök eftersom det räcker att man tar i dörrhandtaget. Pundarna som försökte bryta sig in hade ett jävla spring i benen efteråt...

///Tomas M
BMW M528i -86
BMW E28 registrer #001
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Defa har nog flest funktioner så som knackvarning och skakvarning på sitt larm. Men jag har ett carguard på min bil. Funkar jättebra. Dessutom åker elhissar och elluckan igen av sig självt när man låser bilen med fjärrkontrollen. Denna funktion skulle ha kostat extra om jag hade installerat ett Defa larm istället.

325Ci
Skulle ni inte kunna skriva vilket larm ni har (modell) o sedan skriva vilka finesser den har..o gärna pris?? skulle jag uppskatta...
m.v.h. Daniel

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Köpte ett Defa 820 XG för en kvart sedan. Ja, klockan är mycket... en privatperson här på BMWBörsen.

Frågan är vem som kan installera det. Är det någon här ibland oss som vill göra ett extraknäck? :o)

MVH THOÄNG
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
325Ci>>

Mitt larm heter alltså Defa 820 XG
-Glasskross
-Dörrar, motorhuv, baklucka larm
-Centrallås & elfönsterhiss styrning via fjärr
-Startspärr
-8 olika ljudsignaler
-Möjlighet att koppla in fler olika sensorer

MVH THOÄNG
Jag har BMW orginal larm.
Funktionen att stänga fönster med fjärren finns.
Är det någon som vet om man kan få någon kvittens när man larmar/larmar av?
Nu är det bara en liten röd lampa uppe på panelen som tänds/släcks.
Svårt att se nu när det börjar bli ljusare ute.
Skulle vilja att blinkersen blinkade till ett par gånger.

Mvh.
Micke Olsson
Hör med BMW. På senare modeller är detta konfigurerbart med ljusblink, tuta osv. Fönsterstängning/öppning kan man få även utan inbrottslarm, sköts av c-låset.
Osäker på just din modell, men med larm borde det ju vara kvittens med tuta/blinkers.

FP
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gå in till ett par bilstereobutiker och fråga dig fram. Själv har jag ett eftermonterat DEFA som komplement till BMWlarmet.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Någon som har tips på vem man skall låta installera larmet om man bor i Laholm? Har 2 mil till Halmstad, och lite mer till Ängelholm.

Fredrik M - Snart Z3 2.8
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Powerkjell.. Var det i hägersten du köpte den då köpte du den av min brorsa...
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
M3efl>> Japp. Var det du som satt med i den röda faran?

Du skrev tidigare att du hade en kontakt som kunde lacka spoilerpaket. Jag behöver lite sånt fix i början av Maj...

MVH THOÄNG

Jag önskar att jag en gång må hava min längtan att öppna garaget och släppa ut bilen på torra sommarvägar

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Powerkjell.. Japp satt fram det är bara o höra av dig när det e dags..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.