|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
S8 eller S6 Drar dom nån av Alpina b12 6.0 liters motorn (e38an) //stoffe //stoffe |
|
zupra1 |
Mycket riktigt...RS 2:an drar M5 3.8 till runt 190 Km/h...vid 200 är M5:an ikapp...och vid 225-230 ligger M5 :an cirka en billängd före.Har haft möjligheten att testa detta då mina vänner har tjabbat om detta i flera månader tills ett tillfälle dök upp - det blev ett litet race. |
|
Darky & Indigo; Hallå...ser ni mina inlägg över huvudtaget?... :) S6+ (326 hk) & S8 (340 hk, manuell) gör båda 0-100 på 5,5 sek, MED 4wd och "hög vikt" (Hur mycket högre än M5T vete f-n iofs, om ngt?). 5,5 sek = snabbare än både B12 6,0 & M5 E34. |
|
| M5 3,8 har väl till och med hela 347hkr. Om ja inte mins helt fel DRIVE IT LIKE YOU STOLE IT T | |
|
heeej min farsa drog polarens s6a med en 750ial kolla in Rikard J i läsarnas galeri.. mycket fin bil!!! //stoffe |
|
|
Indigo: Vilken S6 va det? 2,2T. 4,2. Revo. S6+. Nya modellen S6 med v8? Finns några att välja på :) Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! -Drift Team 2004- |
|
|
Den "nya" S6:an med 340hk går inte speciellt bra i mina ögon. Jag har jämfört mot en M3 e46 cab och en S60 T5 med avgassystem och chip. S6an är inte i närheten av någon av dessa bilar prestandamässigt. Flåklypa |
|
|
Flåklypa: Jag har kört en S6a med 340hk och är inte heller jätteimponerad. Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! |
|
|
den nya s6an (01) vi åkte ifrån han i rullande start och uppförs backe... vi låg efter.. sen kom vi ikapp..:P den med v8 4.2 liter..... tog bara nån sek att komma ikapp..... men det e ganska fint att köra m en sån när bilen väger 2 ton och hela familjen... tycker ni om bilen då? //stoffe |
|
|
Audi: s V8 modeller utan turbo är rätt slöa med automatlåda, drygt en sekund långsammare till hundra är normalt, jag var allt annat än imponerad över den A6 C5 4,2 Quattro Tiptronic Avant-99 jag körde våren/försommaren-05, medan den 6växlade S4 B6 Avant-03 var så bra att jag mer än gärna kompletterar med en sådan när priserna sjunkit till ca 100tkr. Mvh Stephan |
|
| Har filmbevis från Knivsta för ett gäng år sedan då man rattade M3 3,0 mot en org RS2... Audin tar starten och ca 40-50 meter, sen kommer jag ifatt och "flyger förbi", på 201 meter ca så hade jag ett par billängder till min fördel. Och då känns det som att M5 touring går ngt bättre än en M3 3,0. Gång på gång på gång.. Har en kompis med RS2a, han har ingen vidare chans i fart för den delen heller - då mot min M5 touring. Den går lagom jämt från lägre farter, men ut på motorvägen och man seglar iväg. | |
|
Der_Freund: Din kompis som rattade rs2an kanske inte kunde med bilen som han skulle. under dom 2 sommrarna jag körde min rs2 så va det ingen original M bil som tog mig på 402m. Då inräknat M5 E39. alpina B12. och flera m3 3,0. Hade dock problem med m3 3,0 när det gick i ungefär 150 och uppåt.. men sen när 3,0an inte orkade nå mer så tröskade rs2an förbi i HÖG fart. Körde aldrig mot någon m5 3,8 i hög hastighet. Men där känns det som M5an hade dragit ifrån rs2. Det är dom erfarenheter jag har. Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! |
|
| Då kanske du inte visste om att din RS2a hade högre laddtryck än org ;) inte vet jag, men efter massor tester så har jag aldrig blivit avhängd förutom i starten från stillastående. RS2an känns slö såfort 2an petas i tycker jag. | |
|
Der_Freund: Fram ned med filmen... :) |
|
|
Ja fram med filmen =) |
|
|
Der_Freund: Min rs2 hade standard motorstyrning. Om din gamla M3 flög ifrån rs2an när du la i 2an. Det får jag inte ihop då rs2 gör 0-100 på 5,4sek. Om man sköter spakarna rätt vill säga. Om du skulle ha flygit ifrån rs2an så borde din m3 ha gjort 0-100 på 5sek ungefär? :) Är man inte dalmas så får man försöka komma upp sig på annat sätt! |
|
|
Jag vill gärna se filmen på detta och även avsnittet från Top Gear ... Kan nån ordna? /M |
|
|
jag har för mig att tekniken värld gjorde ett kombi test mellan RS2 och 855 t5-R "t-gul" och sedan jämförde dom med konkurrenterna s6 v8 och m5 touring m fl..jag tror att det var 1995 de gjorde testerna... ///325/// |
|
| En lätt vässad rs2;a körde från en m5 rätt lätt har jag sett och de var en e39 .. rs2 är snabba bilar! | |
| Micke_L > Minns jag fel eller var det inte så att du chippade din RS2 hos Dahlbäck? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.