|
|
|
|---|---|
7series |
rätt så ofta slår min navi fel. den tror att bilen är på olika helt fel ställen. ibland slår den fel genom ett par km. ibland många mil.. jag kör en bränd skiva som följde med. kan detta vara nått?? från 22" till 18" |
| hej du...hade exakt likadant fel på min men om du har mk1an som jag misstänker att du har så har jag bara ett tips!:UPPGRADERA med mk3 datorn osv o allt går 1000ggr fortare | |
7series |
allright.. :( vart kan man hitta sånt? och är det en massa modifikation eller bolt on? från 22" till 18" |
|
Är fenomenet repeterbart med avseende på position? Dvs om du är i Enköping och navin visar Bålsta, kommer den då att visa Bålsta även nästa gång du är i Enköping? Jag skulle inte tro att problemet beror på att skivan är piratkopierad, det ligger snarare i GPS:en, kanske antennproblem? |
|
7series |
nja. skulle till sthlm och den trodde jag var i uppsala. fastnade på samma ställe hela tiden. ibland funkar den kanon, igår åkte jag brevid vägen. navin trodde ja åkte i skogen.. :S hur kollar man upp antennen? finns det några ställen som brukar glappa i systemet? från 22" till 18" |
|
Her du GPS symbolen i övre högra hörnet på displayen? Om inte så kan det mycket väl vara GPS-mottagaren som lagt av! Köp en MK3, en ny videomodul och en kabel som skall koppla ihop Navienheten (MK3) och videomodulen så är det färdigt! Mvh, Steaman BMW 316ti -02 MB C32 AMG -02 LR Discovery V8 -01 |
|
| Funderade lite på det här med upgradering. Har mkII navi och har 2-1/50 installerad. Är det läge att uppdatera den?? | |
| Johanhudik:Du har V15 av programvaran nyaste till MKII är V21.Om du skall uppdatera är upp till dig själv att bestämma.Läs mera här:Länk | |
|
har uppgraderat mitt navi och det som blev bättre är: ruggit skön dam röst istället för robot gubben!!! typ 100ggr snabbare! du slipper STORA EL SMÅ VÄGAR valen! bättre grafik osv. det du behöver är en mk3 dator samt en kabel sats plus en liten adpter kabel, kostar tillsammans på bmw 985kr och om du vill behålla tv funktionen så en nyare video modul. men navigeringen funkar även om du inte byter video modul!!!:) jag betalade 2900kr för min mk3 dator iaf...mvh 7an |
|
| finns en på powerbörsen såg jag....:) mk3 alltså | |
7series |
okej låter lätt :) får ta och uppgradera mig lite då =) från 22" till 18" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.