AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.451

Dålig komfort med M-chassi och 18" ?

Funderar på att byta upp mig lite. Hur är komforten i en E46 -05 med M-chassi och 18" jämfört med en e46 -oo med 15"? Naturligtvis är bilen lite fastare men är det så mkt så det stör?
Ci
531
CiM
325ciM-04
du har ganska dåligt komfort, men mycket bra grepp. på dessa så kallade"svenaska vägar", är det inte kul o köra. är det regnigt, är det ännu sämre. :-)
Vet du om det är jätte skillnad mot min -00 ?

Är det chassit eller 18" som "förstör" komforten mest?
Boooing, boooing... Eller dunk, dunk... ;) Kom ihåg att bilen faktiskt blir långsammare med större hjul samt drar mera bränsle. Egentligen så är det urkasst med 18", speciellt med billiga spårkänsliga skitdäck som dom flesta snålar in på för att få råd med hjulen. Men vem bryr sig så länge det är det snyggt??? ;)
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Åker du mkt i stan och vill ha komfort så kör med 15" och komfortchassi... Det blir stötigt i lägre hastigheter med en lägre profil och hårdare chassi men går det undan är det riktigt trevligt!

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Nä kör ca 5km stadstrafik om dagen sen är det spårig landsväg 7mil om dagen.

Får väl tänka på "Vill man vara fin får man lida pin" när vägen är som sämst.

Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Palte:

Är det en dieseltouring du spekulerar i? :)
Jag har kört 320Ci med STCC-paketet (M-chassie + 18-tums hjul). Visst är det mindre bekvämt och bullrar mer än standard 16 tums hjul men faktiskt inte så farligt stötigt som jag först trodde det skulle bli. Det jobbigaste tyckte jag blev ett resonansljud från skuffen på touringmodellen, gissningsvis kom det ifrån de bredare bakdäcken.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Öhhh men hallo!!
Köper man en bil me m-paket inklusive m-chassi så kan man väl inte jämföra med vanlig chassie eller? Är det m-chassie så är det väl sportighet som går förre eller? Vill ni ha bil med komfort så köp bil utan m-chassie eller köp er 5-7 serie bil då får ni komfort!
Sen måste jag tilägga att så dåligt kan det inte vara m-chassie! Bilen följer mera vägens ojämnheter men så stötigt kan det väl inte vara. Eller är det bara jag som tycker det är helt ok m-chassie? Man tycker det borde vara mindre stötigt med m-chassie i en e46:a än i en e36:a.

MvH Bmw 4-ever
Jag har en sån med 18" och m-chassie tycker det är ok,bilen är byggt för sånt.
Jag jämför med standard eftersom jag har en -00a nu med standard chassi och jag ska kolla på en -05 med denna utrustningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.