AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.110

Stora färddatorn

Et
3
Etha
BMW 328i coupé -95
Tror att min färddator fungerar. Den visar ute-temp och check kontroll när man startar bilen. Sen slocknar den. Nu händer ingenting när jag trycker på någon knapp på. Men knappen a/temp (tror jag det är) har inte samma "spännst" som de andra. Den har fastnat "inne" skulle tro att det har nåt med den att gör, som att den skulle "låsa" andra funktioner på något sätt.

Är det det som kan vara felet? Går det att bara byta ut knappen eller måste jag byta ut hela datorn?

Ro
19
Ronny82
328 Touring
Tjena, har samma på min. Just knappen till tempen är lite intryckt. De andra fungerar som de ska men har dock någon okontakt eller pixelfel på den.
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Samma för mig..
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Det har inget samband. Anledningen till att till att den ej fungerar korrekt vet jag ej men det låter som om det är dina knappar det är fel på då datorn/displayen har ström.
Lösning, byt display och tryckknappspanelen.

Anledningen till att knappen/arna är "slöa" och känns intryckta är att de små plastbladen som ska fungera som fjädrar och som sitter innanför knappen är trasiga. Detta är ett vanligt fel på denna panel och orsakas av för många och hårda tryck. Därav drabbar det oftast "temp" knappen först då den oftast används mest frekvent.
Lösning: Byt panel mtp. ditt första fel. Har aldrig hört/läst att någon har fixat detta problem genom att byta endast knappen men det kanske går.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Rättar kanske mig själv. Det verkar som om nån har lyckats laga knapparna om jag fattar denna killen rätt Länk . Hör med honom om han hade samma fel på knappen som du.

Mvh Jimmy

Min ögonsten: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.