|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag stannade vid en rondell så kopplade jag ur, bilen ska som brukligt gå på tomgång, men den lägger av. Startar om igen, men så fort jag ska tomgångsköra så lägger den av. Motorn går bra i övrigt. Kollade under huven men såg inget, testade däremot att öppna locket för olje påfyllningen, då lade bilen av. Upprepade proceduren med samma resultat. Detta hände bara helt plötsligt. Är det någon som kan hjälpa mig och tala om vad det kan vara för problem? | |
|
Det där med att bilen sjunker i varvtal och lägger av när du öppnar olje påfyllnings locket är inget du ska oroa dig för,så ska det vara,kanske lite extremt i ditt fall. Jag är ingen expert men det första jag hade testat är att tippa i injectioncleaner vid nästa tankning,för det kan hända att du har fått beläggningar som täpper till inprutnings systemet och spridare,och som då gör att bilen går dåligt. Testa med det,kostar ca 70kr har jag för mig. |
|
|
Njae.. Skulle själv kollat tomgångsmotorn, vet att det sitter någon typ av ventil, rengjort den och kollat därefter. Om du har dåliga spridare eller problem med insprutningssystemet bör problemet även märkas vid körning också, inte bara på tomgång. Lägger den alltid av då du tomgångskör? Eller uppstår det bara ibland? |
|
|
Ska testa med Injectioncleaner. Nej, den lägger inte av alla gånger, det kommer lite oregelbundet. Men oftast när gasar upp till ca. 3000 varv/min och sedan släpper av. Då brukar den lägga av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.