|
|
|
|---|---|
| Behöver hjälp!!!! försäkte starta min Bmw efter ett år och den vill inte gå igång, har alldrig haft problem innan, har rengjort tändstifterna och kollat gnistan, och det får jag även bensin och provat med start gas men vill ändå inte starta, har monterat ett batteri som får den att snurra ordentligt och nu vet inte vad det kan vara,kan något har häng sig??? tack för allt h jälp | |
|
Prova att "rucka" på alla kontaktstycken och spreja typ 5-56 på dem. Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
Paap Reeder |
... "fanken Christer" ... på den svarta ligger man i lä! Ser då väldigt fin ut. MVH /// Paap R |
|
Kolla så att det inte har oxiderat inne i fördelaren. Dom är grymt kännsliga på dessa bilar. Man kan ha gnista men ändå startar inte motorn. -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk (www.e28.se) om du har en E28/E12 |
|
|
Tackar för det Paap! Visst är den i ett fint originalskick men det finns lite rost i rutramen fram att fixa på den. Sedan lite annat småpill men den har definitivt potential. Vore kul att se din trotjänare!! Jag heter förresten Conny..:) Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| tack för hjälpen!, det var oxiderat inne i fördelan, så nu är den byt, den startade direct!, | |
|
Lysande! Som sagt. Dom är ruskigt kinkiga på den punkten. /Jesper |
|
|
Ursäkta min okunnighet men är det oxiderat på kontaktdonen i fördelarlocket ni menar? Ska själv försöka dra igång min snart och misstänker att även jag får problem... Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| på min fördelare var det grova spår på kontakterna och helt gröna+ att själva kolen i mitten var borta (vara smullor), så det bytte jag rotor och fördelare nu går den perfekt!! lycka till med din bil! C,Svensson | |
|
Tackar för infon! Vore kul och se lite bilder på din M535 Criser-X. Lägg upp en tråd på E28 sidan! Min svarta: Länk Min blå: Länk |
|
| det ska jag göra ganska snart!!, ska kolla hur man gör | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.