|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Du måste inte skaffa nya dämpare, fast givetvis är det att föredra med nya dämpare avsedda för lägre fjädrar. Men som sagt inget måste. Tycker din bil var fin, bara håll ut till våren. Går själv och ser rött när jag ser mina egna bilar som är vinterskitiga och har fula fälgar. Speciellt min Audi ser extremt loj ut utan sina 17". ------ BMW CS #04839 |
|
|
Micke: Bra färgval på bilen =) Mvh Björn Länk |
|
| jävlar, där var ett riktigt bra exemplar av den färgen, hur får man den så fin? kan man fixa upp den själv eller måste man lämna in den då? | |
|
Att äga en bil på vintern måste vara det tråkigaste man kan göra... hrmmm. Vänta till våren med att utvärdera bilen, laga litegrann, serva den, bygg kanske t.ex. ljud och sedan på våren slänger du på 17-tummarna och monterar sportavgass och sportfilter... Du kommer inte att bli besviken. _____Vraum!_____ |
|
|
Okej låter ju uppiggande iallafall =) Men vad ska jag göra åt rosten? Kan man lämna in så att de fixar det? kostar det hutlöst mycket? har iallafall fixat dit vita blinkers bak nu |
|
| Nä, lite rost borde du kunna fixa själv. Sålänge det inte är jättemassor förstås. Slipa rent, spackla om det behövs, på med grundfärg och sedan lack. Tar max en förmiddag. | |
| jaså? ja det låter ju bra, ska kolla lite guider om det! | |
| Förresten, är det någon mening med att göra en rekond på en så gammal bil? fixar de rost där också? | |
|
Gör rekonden själv ,så sparar du mycket pengar, för några hundra-lappar kan du få bilen riktigt fin. Börja med lackrengöring, och sedan vax , se till att bilen är helt ren och torr innan du börjar. och glöm inte dörröppningarna, ser så fult ut när bilen är fin tills man öppnar dörren.... /Peder |
|
|
Ang rosten, så gör som yozef beskrev tidigare. /Peder |
|
| När du rostlagar, glöm inte "roststopp". Då slipper du göra om de efter några år. | |
|
Se till att få bort all rost när du ska laga en skada. Jovisst finns det firmor som kan göra det åt dig om du själv inte vill göra det, vanligtvis en karosseriverkstad. _____Vraum!_____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.