|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Gjorde ju då mitt första köp av bil för några veckor sedan, en 325i -94a Bostongrön metallic med elläderstolar, ac som fungerar, stora färddatorn, 17" ac schnitzer sommardäck och 15" orginal bmw fälgar vinterdäck och fint motorrum, 3 ägare innan mig, import 1996, servicebok, ny stereo Pioneer och en massa mer. Detta gav jag 36000kr för. Men jag känner mig ändå inte riktigt nöjd, tycker den ser tråkig ut såhär på vintern, om man kollar på de andra annonserna så ser deras bilar mycket roligare ut i lacken. Finns lite rost på bak och fram skärmar som inte syns så väl men det har börjat bubbla. Jag hoppas att när våren kommer att man kan tvätta den och få den glänsig och fin och sätta på sommardäcken så kanske man blir mer nöjd. Jag har egentligen hela tiden velat ha en svart eller blå bil men så blev det en mörkgrön för att utbudet var lågt och den såg väldigt fin ut på bilden från sommaren. | |
| Måste tillägga att den var nästan helt i orginalskick förutom vita blinkers fram, ägaren jag köpte den av hade haft den i 7 år. | |
|
Tycker absolut inte du ska vara besviken! Du fick en bra bil billigt. Vet ju inte jag hur langt den har gatt, men anda! Kopte min 325 coupe i feb forra aret for 60tkr!!!! Sv sald med 12t mil pa mataren. Fixa till rosten och polera den sa kommer du ha en snygg bil sen till varen. Du har dom snygaste falgarna till e36! =) |
|
|
Bostongrön metallic görs sig riktigt bra bra på e36 325. Fixa rosten och du har en fin bil. Nu vintertid ser alla bilar eländiga ut. En vår vaxning kan göra under. Helt klart värt att lägga ner en dag eller två med bra resultat. |
|
| Det är inte kul att vara bilägare på vintern. Bilen ser inte lika bra ut dels eftersom den blir skitig mycket fortare än vanligt och så kan man inte tvätta lika ofta. Surt, men så är det. Belöningen kommer till våren när knopparna börjar brista och vädret blir varmare. Jag lovar, håll ut 5-6 veckor och gör då en rejäl lackrengöring och vaxning, lägg på sommardäcken och du kommer vara toknöjd med din bil. | |
|
Jag tycker min bil ser riktigt fin ut när den är nytvättad. Trist när det är så mycket slask ute på vägarna bara... Det framgår inte om din bil är nedlackad, tycker jag verkligen du borde göra i så fall. Slänga på vita blinkers runt om och sen så ser den nog lite mer harmonisk ut. Bostongrön är inte min favortifärg men polera upp den nån helg och få den bland och fin, du kan ju vänta nån månad tills våren kommer. Jag kan hålla med dig om att en orginal e36 ser lite tråkig ut, nu när det är vinter gör ju inte saken bättre direkt. Som sagt, nedlackning, fälgar, vita blinkers och kanske en och annan M detalj förskönar bilens linjer och höjer helhetsintrycket. En blank och fin lack är ju aldrig fel. |
|
|
jo den är nedlackad, har vita framblinkers, ska köpa vita/röda baklysen om en vecka! En sänkning skulle verkligen vara något men det är så dyrt, det har jag tyvärr inte råd med. Hoppas den kan skina lite mer till våren, har inte tvättat den en enda gång sen jag köpte bilen för att jag itne har tillgång till innegarage. Den har förresten gått 20800 mil! Visst var det ett bra pris ändå? |
|
|
Här är en bild på den från sommaren 2004: Länk ser verkligen inte så fin ut nu =( |
|
|
Tvätta kan du göra på närmsta mack. Det brukar finnas tvätthallar iaf på någon mack i stan. Jag menar då en sådan tvätthall där du kan tvätta som vanligt och inte nån automattvätt. Kostar max 100kr/timme, men det är det värt. Glöm bara inte att ha i olja i låsen och smörja dörrarnas gummilister efteråt. BTW, hur ser ett utegarage ut...? :-) |
|
Helga |
Försöker du driva med någon MickeBMW? //Helga |
| vadå driva? det var enda sidan jag visste som man kan lägga upp en bild på | |
|
Inga bilar är snygga på vintern. De blir ju skitiga på 5 minuter :( På vintern äger jag helst en skrutt bil, annars blir man bara deprimerad ;) OT: Längtar även jag till våren för då ska jag köpa E46 328/330 :D |
|
|
Real Power: fan va nice att köpa e46a, det tänker jag också göra om ett par år då de är billigare och man har bättre jobb =) Jag hoppas verkligen det blir vår sanrt så man kan se hur den kan se ut. |
|
|
Den här färgen Länk det är väl också bostongrön? den ser ju skitfin ut, om man kan fixa upp lacken så att den ser ut så vore det kanon, ska göra mitt bästa för att få den fin sen när snön är borta |
|
|
"MickeBMW" Din bil ser väldigt hög ut på bilderna, du kanske skulle prova att slänga dit en sänksats? |
|
|
jo visst skulle jag vilja göra det! Finns mycket jag skulle vilja göra med den: Tona rutorna Sänka den M3 speglar Skulle även vilja lämna in den på ett Ditec/Mr.Cap center och få den fin men allt sånt kostar så förjävligt mycket. Måste ha pengar till: Skatt 2 nya sommardäck Vindruta |
|
|
Hej Micke! Håller med de andra ang bilar och vinter. Det är vinter och bilarna blir skitiga igen efter 100m när man har tvättat bilen. Håll dig lugn Micke snart har vi vår tvätta bilen och vaxa den själv blir säkert jätte bra använd en luddfri t-shirt och vaxa bilen blir lättare så. Sedan så byter man till sommardäcken då kommer bilen att se helt underbar. Lycka till. |
|
| Se till att hela tiden ha en buffert på 5-10 tusen. Man vet aldrig vad som går i sönder, surt och låta bilen stå. | |
|
Jo jag får väl försöka hålla mig =) ChristofferTHell: Jag har en buffert på 100kr just nu och den går till bensinen snart =( är riktigt fattig för tillfället |
|
|
Det håller inte i längden MickeBMW. Räcker ju med en punktering så får bilen stå stilla. Men spara ihoppa så du hela tiden har en buffert över innan du börjar lägga styling och sånt på bilen. Jag fick själv känna på att dessa pengarna var bra att ha när jag körde av vägen med min bil. Fast man har helförsäkrat så kostar det bra många slantar att köra av vägen. Lycka till! |
|
|
oj, nej men lönen kommer ju nu om några dagar! Vad vill du ha dom för då? Behöver man inte dämpare också? MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.