|
|
|
|---|---|
|
Passar en fälg till M3 E30 på en E39 -99? Bultmönster mm?? Mvh Björn Länk | |
|
Bultmönster går, men ET och navet är nog fel, eller har jag fel? Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Ok det är ju alltid nått =) Hur mycket behöver man modifiera om man vill att den ska passa då? Har ju sett flera M3 E30 med fälgar både från M3 E36 samt från M5 E39 så det borde ju gå att lösa inom rimliga gränser??? Mvh Björn Länk |
|
|
Bultmönstret är samma men navet är större på E39. Blir att svarva upp hålet i fälgen. Sen kanske fälgen tar i nån annanstans men det är ju svårt att säga. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Nej det går inte alls! E30 har fyra bultar och E39 fem. Sök efter bultmönster här på forumet så hittar du förmodligen en länk till hemsida med bultmönster specifikationer. |
|
|
AntonT: M3 E30 är fembultat, 5*120. ///BMW - Was sonst! |
|
|
AntonT: Jag har sökt utan resultat. Jepp M3 E30 är fembultat därav frågan. Länk |
|
|
Jag borde ju veta hur många bultar per fälg min M3 E30 har, annars borde jag sälja den och cykla istället! :-) Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Näe 3 serien som tillverkades mellan 84-91 och har beteckningen E30 har FYRA bultar. 1BJÖRN Din Bmw har betecknningen E36 (tillverkades mellan 1991 - 1998) och ja dom har fembultar. |
|
|
AntonT: M3 E30 HAR 5 bultar :) /Jesper |
|
|
AntonT: Räkna hålen här så ser du: Länk /Jesper |
|
|
Jag räknade 6 hål. haha! mvh. |
|
|
Ok. Räkna bort hålet för låsbulten för bromsskivan då :) /Jesper |
|
| M3 e30 är den enda modellen ur e30-serien som har 5-bult! | |
|
AntonT: Räkna bultarna på denna bilden så ser du: Länk Jag äger den så jag vet hur många bultar det är. 5st/hjul... ///BMW - Was sonst! |
|
|
AntonT: Alla Bmw E30 har 4 bultar utom M3 E30 dom har 5. Det visste jag redan men jag undrar om ET mm kan modifieras så det kan passa en E39:a. Jag vet även att jag har 5 bultar på min M3 e36:a. =) Mvh Björn Länk |
|
|
okej då :) jag visste inte att det fanns en sån E30. under vilka år tillverkades den? |
|
|
87-90 /Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.