AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.072

demontera hatthyllan

be
83
berraz328
328im - 96
som rubriken lyder... jag behöver hjälp.. ha plocka lös plasten på c-stolparna,nackstöden,plastkåpan som sitter bakom ryggstöden.. men den sitter som berget.. ha ej montera lös sido puffarna vid ryggstödet så hur få ja bort dom å hur i hela h-vete få ja bort hatthyllan.. tacksamm för svar.. ska tillägga att det är en bmw 328/e36 coupe
Tesfes
Angående sidpuffarna...
Såhär går det till på min E36 4-drs sedan iaf.
"Sidpuffarna" i baksätet får du bort genom att dra i överkanten framåt. När överkanten lossnat får du lyfta upp dynan för det sitter en krok som är nerträdd i en ögla nedtill på dynan.

be
83
berraz328
328im - 96
tackar för svaret ska kolla upp detta... dock verka d inte finnas någon mer på forumet här som ha gjort d lr?!?!? på coupe skulle d va bra om nån visste hur man gör.. MvH//berra
Tesfes
Har man bara fått bort ryggstödet så har jag hört att hatthyllan bara är att dra ut, men jag har aldrig provat själv.
be
83
berraz328
328im - 96
hmm jo om d vore så lätt så skulle d va kul... tyvärr så sitter min som berget.. =(
og
11
oglav
325i -92
Hejjsan berraz328,
är lite nyfiken på om du fick bort hatthyllan? och kunde skriva hur du gjorde? =)
uf
314
uffe12a
Bmw 325im-04
sidpuffarna är tryckte nedåt innåt dra snett uppåt så lär dom lossna.för att få lös hatthyllan måste du även klä av bakre sidostolparna..
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Allting är bara fasttryck och skall helt sonika demonteras genom att DRA lös dom.

Sidopuff:

Ryck lös upptill, sen vinkla ut dom (sitter fast med en pinne nertill i ryggstöd)

C-stolpe (plasten).

Samma visa, dra lös dom, va lite försiktig bara men det är "bara" att dra lös

Övrigt:

Vik ner ryggstöden så ser du någa pluggar, ta bort dom så lossnar plasten

Nu ska hatthyllan "bara" dras ut. (j-a piller)

Lycka till,.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.