|
|
|
|---|---|
| som rubriken lyder... jag behöver hjälp.. ha plocka lös plasten på c-stolparna,nackstöden,plastkåpan som sitter bakom ryggstöden.. men den sitter som berget.. ha ej montera lös sido puffarna vid ryggstödet så hur få ja bort dom å hur i hela h-vete få ja bort hatthyllan.. tacksamm för svar.. ska tillägga att det är en bmw 328/e36 coupe | |
Tesfes |
Angående sidpuffarna... Såhär går det till på min E36 4-drs sedan iaf. "Sidpuffarna" i baksätet får du bort genom att dra i överkanten framåt. När överkanten lossnat får du lyfta upp dynan för det sitter en krok som är nerträdd i en ögla nedtill på dynan. |
| tackar för svaret ska kolla upp detta... dock verka d inte finnas någon mer på forumet här som ha gjort d lr?!?!? på coupe skulle d va bra om nån visste hur man gör.. MvH//berra | |
Tesfes |
Har man bara fått bort ryggstödet så har jag hört att hatthyllan bara är att dra ut, men jag har aldrig provat själv. |
| hmm jo om d vore så lätt så skulle d va kul... tyvärr så sitter min som berget.. =( | |
|
Hejjsan berraz328, är lite nyfiken på om du fick bort hatthyllan? och kunde skriva hur du gjorde? =) |
|
| sidpuffarna är tryckte nedåt innåt dra snett uppåt så lär dom lossna.för att få lös hatthyllan måste du även klä av bakre sidostolparna.. | |
|
Allting är bara fasttryck och skall helt sonika demonteras genom att DRA lös dom. Sidopuff: Ryck lös upptill, sen vinkla ut dom (sitter fast med en pinne nertill i ryggstöd) C-stolpe (plasten). Samma visa, dra lös dom, va lite försiktig bara men det är "bara" att dra lös Övrigt: Vik ner ryggstöden så ser du någa pluggar, ta bort dom så lossnar plasten Nu ska hatthyllan "bara" dras ut. (j-a piller) Lycka till,. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.