|
|
|
|---|---|
|
Jag upplever motor/transmissionskuddar och kanske bakaxelkuddar som alldeles för mjuka på min 530iT-01. Det känns inte bra när man ska köra iväg/motorbromsa och vid växlingar, det är alldeles som att allting skall komprimeras till innan det svarar om ni förstår vad jag menar. Jag tror att det ska vara så men efter att ha haft en M3 och kört räserbilar så uppskattar jag en mer direkt känsla. Saken blir än värre av den difusa känsla som det electroniska gasspjället ger, men det är en annan fråga. Jag undrar helt enkelt om någon vet om det finns andra kuddar i BMW's sortiment man kan byta mot. Tex om 540kuddar kan passa eller kanske nån Alpina variant? Nån som har erfarenhet? /Vincent | |
|
Provar att aktivera denna fråga igen. Nån som har nån ide'? |
|
| Jag har aldig hört talas om styvare motor/transmissionskuddar däremot bussningar. Det är många på forumet som har bytt till powerflex bussningar. Använd sökfunktionen och skriv powerflex så lär du hitta en massa info. Länk | |
|
Vince: hur långt har bilen rullat? Gummina slits/mjukas upp med tiden. Min far fick byta motorkuddar pga att de säckat ihop och motorn stod mer eller mindre stumt på frambalken. Men visst, det borde finnas styvare/kraftigare kuddar till både motor och vxl. Även hardyskivorna mjuknar med tiden. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.