AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.634

Bromsrör E36

ztrajp
Tjena.
Har prex bytt det längsgående bromsröret, måste nog byta det vänstra bak åxå, det ser ut som det går in och över tanken ??

går det att byta utan och lossa hela tanken ??

/ Ztrajp

Gr
56
Graf111
X3 2.5Si - 07
Det kanske går, men när jag lät göra manövern på en verkstad förra året, så sänkte de tanken (och allt som krävdes för att komma åt). Kostade 3 600 kr om jag minns rätt.
en grej som är värd att beakta är att du behöver ju inte dra det nya bromsröret precis där det gamla satt!

bara det nya röret sitter fast ordentligt så är det inga problem!

MVH
Johan K
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Lyfter tråden då jag är i behov att byta de inre bromsrören bak på min e36. Även jag undrar om tanken måste plockas ner?
ztrajp
Okey lyfter tråden igen e36-94 bromsrör byte bägge bak.

Tänkte byta bägge rören bak idag, jag kan ta en del kort och dokumentera om någon är intersserad ??

/ Ztrajp
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
ztrajp: Alltid intressant med bilder. Skriv en liten text och ta en del bilder så kan du skicka in dessa för att föras in under "Gör-det-själv" här på Autopower.

Jag bytte mina bakre bromsrör för ett par veckor sedan men tänkte aldrig på att ha med kameran.
Hur som helst tvingades jag lossa tanken för att byta det längre (högra) bromsröret bak. Jag behövde dock inte lyfta bort tanken utan det räckte med att lossa och sänka den någon decimeter, utan att lossa några bränsleledningar.
I övrigt gick arbetet ganska smärtfritt även om det var lite trångt ibland.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.