AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
977

Batteriet håller endast 2 dagar

Tråkigt att skriva när man har problem, men, men...
Som sagt, något drar ström!!!
Kan man få ut datainfo om den det är något som tjuvdrar från bilen om Bmw loggar den?
Har märkt att snön smälter flera timmar efter körning runt spolarmunstyckena på motorhuven och två runda ringar på framrutan, har ni så också på era E39:or?
//Stefan
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
batteriet ?kan den va dålig ? värme till munstyckena har jag men runda ringar på rutorna får jag bara av utblåsena på instrumentpanelen
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Är inte batteriet dåligt och det är fulladdat så är det helt nått fel om det tömms på två dagar. Vilsträmmen får inte vara över 20ma
Kontrollera anslutningen B+ på generatorn så den sitter fast ordentligt
Frågan är om bilen går ned i sleep modeläge efter 16 minuter, är ju inte lika enkelt att konstatera det på en manuell bil.
Säkring nr 9 15A ska gå till värme spolarmunstycken och Klimatanläggningen, kan kanske vara bra att mäta och se om det ligger o belastar om man rycker ur den samtidigt som man mäter spänningen, det bör kunna ses iom att det är en 15amp säkring annars får man koppla en ampermätarer i batterikrestsen eller strömtång och rycka ur säkringen.
Har inget schema tillgänligt fnv. kan inte kolla var det matas från.
Har du en telefon som inte stänger av sig i bilen helt ?? så kan den dra ut ocksåm nått standardbug med nån timerinställning av telefonen.
tömma batteriet

///MVH Hasso
Länk
Batteriet är nytt, är det värme till munstyckena på alla 540:s?, jag har inte med det på optionlistan iaf.
Dom runda ringarna är efter utblåsen, men att snön smälter efter dom flera timmar efteråt verkar nästan som om fläkten fortfarnade går, men inget hörs, mkt märkligt..
Får ta tångamperemetern och börja plocka säkringar då...
h:
27
h:son
530d 2016
Hade liknande fel på min 528a 98. Det visade sig att det var
eftervärmen som ej slog ifrån.

Visa användare
847
Subidius
750 -91

Sleepmoden kan man kolla genom att man tänder en läslampa och kollar om det slockar efter 16 min, på dom 16minutrarna ska man givetvis inte öppna/stänger en dörr eller liknade.

Effekt är inget utan kontroll!
Kim Karlsson, Kalmar
Tackar, för info.
Bmw har dock kollat sleepmode funktionen och det fungerar.

H:son
Hur åtgärdade du felet med eftervärmen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.