|
|
|
|---|---|
| Någon som har en aning om vad stötdämpare fram kostar till en e34 med M-Chassi? Var är det billigast och köpa? | |
| Ingen som ens vet om det är samma dämpare som till en e34 med vanligt chassi?? | |
| Jo,de är samma stötdämpare! är bara fjädrarna som skiljer... | |
|
Rekomenderar Sahcs Performance sportchassie. Något styvare än original M-chassie. Blir billigare att köpa ett komplett kit med dämpare och fjädrar än att köpa bara dämparna separat. Köpes på Autoexperten, www.autoexperten.se Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Okej tack då vet jag! En av dämparna har börjat läka så tänkte bara byta fram... Bak är dom bra så känns onödigt köpa ett paket med alla dämpare och fjädrar.. | |
|
Absinthe, Hur långt har bilen gått sedan stötdämparna byttes senast? Har du gjort ett stötdämpartest som verifierar deras skick? Att de inte läcker och fungerar till vardaglig körning betyder inte att de är bra. Stötdämpare har en livslängd på 7-11 000 mil vid normal körning. De kan hålla betydligt längre utan märkbart slitage, men de arbetar med kraftigt nedsatt funktion. Sen gång du behöver göra en panikbromsning eller undanmanöver märker du skillnaden :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Vet faktiskt inte när dom är bytta, men när man kör lite hårdare så känns det ju direkt hur bilen uppför sig. Och när jag köpte den förra våren så var de verkligen bra väghållning tills nu när dämparen har börjat läcka. Den är absolut inte det minsta gungig eller något sånt i bakvagnen. Så jag tror ja nöjer mig med att byta dämpare fram. Förresten, visst inte är de nivåreglering när det är m-chassi? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.