|
|
|
|---|---|
|
finns en firma i danmnark som säljer ruskigt billiga delar..typ grenrör extractor 2000:- mm mm vet nån vad dom heter... | |
|
www.koed.dk? Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min sambo..... |
|
|
ja så va det tack så mycket...bockar o bugar.. |
|
|
men glöm att ja sa billig....dom verkar annonsera med priser utan moms...så dera fina grenrör kostar runt 5000 ist för 2000:- |
|
|
e36lexus om dom kostar 2000:- +moms blir det 2500:-. Du betalar inte den danka momsen utan betalar svensk moms när du tullar in varorna. |
|
| priset va i dkk...danska kroner..oxo.. | |
|
svensk moms 25% eller??? har räknat o kollat..så med 25% påslag så blir priset 2476:-svenska plus moms vilket blir 3050:- å den svenske återförsäljaren tar 4350:- det blir till att ta en sväng över sundet o handla själv.... |
|
|
....eller så kollar du med Martin på www.spetzmotorsport.se Har hela Koeds utbud! ///Magnus |
|
|
Jo, jag ( Martin ) har "powerpostat" lite med "e36lexus" redan.... Jag har inte själv sett annonsen och är inte inblandad i den på något sett...den annonseringen gjordes innan vi startade samarbetet !! Jag tycker dock också att det är dumt annonsera i DKK utan moms i en svensk biltidning om så var fallet...=( Flera kunder jag pratat med tycker dock att 4350 sek ( som jag tar ) för ett rostfritt extraktorgrenrör inkl x-pipe till M50/52 är ett riktigt bra pris, vet inte vad man kan få tag i för liknande produkt för samma pengar...!? Mvh / Martin |
|
|
Ska inte den danska momsen betalas? Låter konstigt att du kan handla i ett EU-land och skippa momsen i landet du handlar i för att sedan betala den svenska momsen. Den enda varan jag känner till där detta kan göras är vid köp av ny bil. ___ //Ulf |
|
|
tror nog jag måste pröjsa den danska momsen ..... ligger den på samma som här eller.... Martins pris är ett bra pris på ett rostfritt grenrör..MEN om man kan käna en 1000lapp på att tar sig till denmark o samtidigt ha en öl resa så givet att man köper det där...tycker jag:-) |
|
|
Programmer: Om du som konsument handlar varor från Danmark betalar du den danska momsen som också är 25 % inte den svenska momsen !! |
|
|
En fördel att handla av Martin är att man förstår vad han säger till skillnad från en dansk ( fast han är från Östergötland ha ha ... |
|
| jo men danska har ja inget problem med...ta 5 öl o sedan går det språket med:-) | |
|
e36lexus Jag kan nog ha kommit med fel uppgifter angående momsen då danmark är med i EU (jag vet inte hur det fungerar därifrån). Bistec har bättre koll så lyssna på honom istället. Jag har handlat från Norge och då betalar man inte den norska momsen utan den svenska. Men om priset skulle vara 2000:- utan dansk moms och 5000:- inkl dansk moms innebär det att den danska momsen är 150% och det låter ju ganska högt tycker jag ;-) |
|
|
Fick idag info från Koed, och priserna i den omtalade annonsen var speciella kampanjpriser !! Dessutom plus moms och valutakursen från DKK till SEK. I Danmark annonserar man alltid utan moms, därför hade de lite dålig koll på att man inte gör likadant i Sverige.... |
|
|
Aha men då stämmer priset på 1999:-dkk....står INGET i annonsen om att det e kampanjpris...Ska ta o ringa Konsumentverket imorgon för en konsultation i frågan ang priset.... kan ju bli bra det här..*ler* För nog fan måste det stå OM det e kampanj eller inte... |
|
|
Joo, det kan man ju tycka....tror dock att det blir svårt att blanda in konsumentverket i denna fråga då annonsören är utländsk etc etc.... Jag skulle lägga energin på nåt annat, men de är ju upp till var och en..... Mvh / Martin |
|
| Har samma sak för 3700 skr inkl moms. | |
|
Bistec: Har du ff samarbete med koed?? Tänkte köpa lite prylar därifrån, kanske kunde snacka med dig ist?? Mvh///Henke |
|
|
ang moms så är det på detta sätt enl tullverket som jag pratat med i annat ärende. Är man konsument och importerar för eget bruk så betalar man momsen i försäljningslandet. Är man företagare och skall sälja prylen vidare i Sverige så betalar man ingen utländsk moms utan svensk moms som skall beräknas på varans pris samt fraktkostnaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.