AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.094

Kan man täta en spricka i avgassystemet?

Låtit lite illa en tid och hittad igår en liten smal spricka som är ca 3 cm lång och någon milimeter bred strav.
Spricka är så "fin" så det ser nästan ut som en skarv, men det kan det nog inte vara tycker jag.
Går det att täta med något eller gör man inte ens det?

//Jocke
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
japp det går att täta. kommer inte ihåg vad det heter just nu, men gå in på typ mekonomen eller liknande, å fråga efter avgasbandage eller gum-gum tror jag det hette. men de vet om du frågar...

e typ som lera på lägger på avgassprickan, sen startar du bilen å låter den gå på tomgång, så torkar "leran" vips så va det tätt :-)

men som sagt detta är ju sniklösning.

Min förra pärla :-)
Länk
Tackar!!
Det får nog bli en sniklösning. Skall åka och hissa upp den idag så skall jag kolla lite närmare.
Sprickan är precis i skarven som är in"ringad" på bilden.

Länk

//Jocke
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
lycka till!

Min förra pärla :-)
Länk
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
OBS!!
Jag rekommenderar att du får sprickan svetsad om metallen är okej. All användning av avgaspasta/bandage mm. är bara tillfälliga lösningar. Om det ej går att svetsa är ett bra alternativ att köpa en flexibel avgasskarv som finns på t ex biltema.

Mitt system har en spricka och det ska plockas ner och svetsas snarast.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Gun-gum är en bra sniklösning!
Min förra 325 var lagad med gun-gum när jag köpte den. Jag kördet ca:7000 mil under det året jag hade bilen & det var fortfarande tätt när jag sålde den!
Ja, jag berättade för köparen att det var lagat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.