AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
866

Stödlager + Koniskt luftfilter

54
33
540Roberts
540iA -93
2 frågor i en smäll:

1. Har fått vibrationer i min 540 IA - 93 (26 tusen mil). Misstänker att det är stödlagret som spökar. Har hört att det kan va det. Är ett sådant lager dyrt?

2. Ska montera på ett BMC koniskt luftfilter. Är det bara att smälla på eller kommer jag få problem med till exempel luftmängdsmätaren eller dyligt?

Tackar för svar.
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
2. bara å smälla på :-) det där med luftmassemätarproblem blir när man använder filter som man måste olja in själv, och man råkar ta för mycket olja så det sugs in å fastnar på lmm:n wolframtråd så denna brinner av = motorn drar för mycket soppa och går lite ojämnt i registret. (BMC filtret vet jag inte vad det är för typ av filter men är det vanligt pappfilter så e de lugnt)

Min förra pärla :-)
Länk
54
33
540Roberts
540iA -93
Tackar för svaret. Då köper vi ett filter å "smäller" på!

BMC filter:
Länk

54
33
540Roberts
540iA -93
Stödlager för kardan:

665:- På mekonomen.

Någon som vill mecka lite. Bor i GBG ;-)
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
de filtret ska inte vålla några probs :-) du kommer få gött ljud vid gaspådrag :-) placera inte filtret för nära motorn bara så filtret suger in varmluft, dra hellre ett rör nedanför framlyktan så det bara får kallluft...

ett tips till vänta tills slasken och minusgrader å de är borta, jag fick problem med min förra bil som hade öppet filter i höstas, kom vatten på, parkerade bilen, vattnet frös, bilen gick inte å starta... så vänta till våren!

Min förra pärla :-)
Länk
54
33
540Roberts
540iA -93
Jodå, ska även klämma dit lite "schnygg" durkplåt för att hålla borta varmluften.

Ingen dum idé det där med vårmontering. Blir nog i samband med 17" påsättning.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.