|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW ägare där ute.. Har precis köpt en 525i , en 90:a. De råkar vara så att jag har ett par fälgar ( 18 tum, 225 , 40 ) liggandes i garaget sedan länge. Har tidigare suttit på en 323:a. Provade dessa fäglar på min "nya" BMW men dem va på tok för stora , dem var för djupa innåt. Vilket ledde till att däcket tog emot stötdämparen etc. Kan man få dessa o passa? Och i så fall hur? Spacerplattor? | |
|
Om jag inte minns helt galet så ska det gå med spacer.. Har för mej att 3-serie går på 5-serie men inte tvärt om.. Eller har jag fel? //Fredde |
|
|
jag tror mina fälgar är ett par m5 kopior.. Hur tjocka spacerplattor behöver jag? I boken står de att 205 e max på bilen (de e va jag har nu) Ska jag köpa 20-25 mm plattor? I så fall kommer inte fälgarna sticka ut? |
|
|
Här kommer det länk om alla bmw fälgar passar till vad och med varandra ect Länk: Länk En riktig bil dricker sås! |
|
|
flaw: du ska ha ET20 till din bil och förmodligen så finns det ett ET-värde instansat på dina 18". Normalt ET för en E36/E46 är ET47 men eftersom fälgen är en kopia så kan det ju vara ett annat. Rent teoretiskt så kan man säga att man behöver en spacer på 27mm för att få en ET47-fälg att passa på en bil som ska ha ET20. Om det rent praktiskt går att använda en spacer på t ex 25mm kan jag inte svara på. ___ //Ulf |
|
|
tack för all info..blev mkt förvånad av alla snabba svar. Men skulle inte fälgarna sticka ut om man skulle få dit dem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.