AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.528

Köpt kolfiberinsug, men vem kan mer än Köhler?

He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Som rubriken lyder!!!

Köpte ett Kolfiberinsug med raka trattar av en snubbe som inte hann sätta dit det på sin numera krockade M3a från tyskland (helt nytt)...

Så jag ringde Lennart Köhler och fråga om han kan hjälpa mig med att sätta dit insuget samt mappa motorn så att den anpassar sig efter den nya, han vart ledsen och sa att han har mycket att göra men det kan dyka upp nån lucka i maj nångång.

Så min fråga e vem mer duktig på sånt än han???

Bad Ass Boys Drives Bad Ass Toys
Hör med Turbocenter Stockholm!
Hoppas du sätter dit kattersättaren och dämparen innan du mappar också? :) Jag tycker att du borde bromsa bilen innan du sätter på allt godis, sen bromsa efter när den är färdigmappad osv!
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Montera det själv...

Det är faktiskt inte så svårt, bara plocka av det gamla, förläng en slang från vevhusvenilationen till boxen, och montera ditt kolfiberinsuget.
Sen sticker du till någon som bromsar bilen och mappar om ditt nuvarande chip.

He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Ok tack för hjälpen, men vem kan mappa om kurvorna o sånt då???
Lotec M3: vad har lotec gjort med din m3?
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Min M3 e30, innan var den komplett med turbo, turbogrenrör, intercooler, tryckrör, sprut och insug och all motorarbete från Lotec.

Efter ett tag bytte jag ut grenröret mot Ärtans grenrör, monterade annan turbo, byggde egna tryckrör, större ic. Det som är kvar av lotec´s saker är Insuget, spjällhus och portningen av toppen. Större pinnbultar på avgassidan och ca 51-52mm kanaler in mot toppen.

Det mesta custom-made nu. AN-aeromotive anslutningar till olja, servo, och nästan allt. Setrab oljekylare osv osv..

Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Kolfiberinsug. Najs. :-) Kan du lägga upp en bild på det?
Ex
139
Extreme M3
M3 E30 års mod 87
M3 touring
Finns på min sida,till e36 e46 & m3e30
Länk
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Äntligen.

Ska låta LotecM3 pilla i min maskin... Prata me honom och jag e 99% säker på att han kommer att göra det grymt j*vla bra.

Äntligen.

Bad Ass Boys Drives Bad Ass Toys
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.