AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.197

Dagens replikor av Alu-fälgar, bra kvalitet?

Njuren
Hej! Jag är intresserad av att köpa M3 18 replikor till min bil, hur är kvaliten överlag på dagens replikor? Hörde för ngt tag sen att en tysk bromsat på autobahn med sin sjuserie på AB och fälgarna blev äggformade!

Mvh Njuren!

BMW - i nöd och lust?
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
kvaliteten på kopior är oftast sämre än på välkända kvalitetsmärken typ BBS/OZ mm. I aluminiumet i fälgen blandas antingen kisel eller magnesium i för att den ska bli hård (aluminium väldigt mjukt) Du hör ju själv vilket som är dyrast och bäst (magnesium) finns många fälgar som knappt tåler att man av misstag kör över en grov ojämnhet i vägen (en håla, trottoarkant) el liknande. Jag hade breyton kopior av märket SMC på min förra 328 vilka jag va nöjda med dock. körde visserligen ganska sparsamt med bilen å hade dem bara ca 6 månader innan jag sålde bilen. Dock syntes det att de inte va några värstinghjul.. lite fula i ytan på vissa kanter av sidorna på ekrarna mm. Jag är dock inte rädd för att köpa kopior men beräkna inte att de ska va av samma kvalitet som org bara. Lycka till!!!

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Aldirg mer kopior hade 17" schnitzer kopior innan vägde ett ton. Skeva och obalans var det i dem. Tack och lov hittat nya hjul nu..

m3 gt cab fälgar ...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.