|
|
|
|---|---|
|
någon som vet nått bra till att täta en kylare med? det är på gaveln alltså i plasten, en lite spricka där röret från automaten går in, har provat med kemisk metall, det ska klara 150grader och 120 kontinuerligt. men det höll inte, har provat igen nu och försökt tryck in mer i springan. VAd finns det mer? hur varm blir kylaren på gaveln? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] | |
|
Jag har hört och läst om många försök som alla har misslyckats. Det håller några dagar och sedan så börjar det läcka igen. Om du har plastgavlar så är det inte möjligt att lämna in för renovering heller utan bara att köpa en ny. Kolla hos kylarfabriken i Bandhagen dom för kylare från Danmark, www.nissens.com dom har kylare till din bil. Mvh, Steaman |
|
|
har märkt det, nu lagade jag för 3:e gången, tog först lim, lät det torka, ser plastic padding.. sen ovanpå det kemisk metall, hoppas det håller så man kan köra över helgen med bilen. det är ju smart att ha plastgavlar, annars går det ju att löda. blir väl en begagnad, eller nya beroende på vad dom kostar.. nån som vet? [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
betriebsanleitung |
Jag tog den största lödkolven jag hittade ,sen klippte jag ut en bit av kofångaren till en kadett och smälte ihop det.(iofs på ett expansionskärl som nödlösning |
|
jo, tänkte med på det, gäller bara att hitta en gasmask först, är ju itne så hälsosamt att få i ögonen eller andas in. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
betriebsanleitung, det är ju genialiskt! [ www.tocnet.nu ] |
|
|
Släpp ner ett ägg i kylaren! Funkade för McGavyer! :) Olio |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
McGavyer i all ära det finns ju ingen som har så många fiffiga lösningar på det mesta, möjligtvis Labero då. Införskaffa en ny kylare det måste vara den bästa lösningen om man inte vill åk med hjärtat i halsgropen på semesterresor tex.Kolla av bildelsbasen kan ju finnas nåt där ev. MVH Hasso |
|
Äggvita funkar till viss del på små läckor, gammalt knep. Sprucken plast kan visserligen smältas ihop, men temperaturväxlingarna + övertryck innifrån lär snart öppna läckan igen. Blir nog till att byta. FP |
|
| Ingefära lär också funka! :) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingefära + äggvita är väl ungefär vad kylarcementen innehåller .usch o tvi för dylika ting. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.