|
|
|
|---|---|
|
Hej Tänkte smörja gasreglagen lite men får inte ens bort plastkåpan. Tar man i går det väl sönder. 1.Hur göra? Tänkte få engelsk text i OBC:n men instruktionerna på "mekartips" stämmer inte riktigt. 2. Hur göra? Försökt att byta positionljus vänster fram. Osäker hur man får ut lampan. 3. Hur göra? MVH SF | |
|
sitter fyra(4)pluggar på motorkåpan som man kan peta upp,sitter en mutter under varje som man lossar med en tians hylsa, brukar funka för mig att slå av tändningen hålla in höger knapp på instrumenteringen och slå på första läge(radioläge)efter ca 10 sek kommer det upp,englichs us,sen är det klart.. att byte lampan brukar bara vara att vrida kontakten med kablarna på 1/4 varv sen drar man hela röret lungt och fint ut,,,,rakt bakåt alltså.. Dressa |
|
|
Tack för dina svar. Får leta efetr pluggen imorrn när det är ljust. Tyvärr blev det en missuppfattning med omprogrameringen av språket. OBC:n trodde jag var själva färddatorn där man ställer in tid och sånt, det är den som jag vill få på engelska. Displayen du beskriver har jag redan fått in engelska på och då gjorde jag på det sätt som du beskriver. När det gäller positionsljuset försökte jag vrida med borttagen kontakt, det kanske går lättare med den på. Får prova imorrn. Vidare efterlyser jag en länk eller litteratur där det finns instruktioner om såna här bilar. Känner mig lite handikappad som inte får bort plastkåpan ens från motorn. MVH SF |
|
|
fel av mig obc är färdator,, det kan vara ide att ha kontaten kvar på lampan medans man vrider lös den för att få kraft,sen måste man ta bort den för att få ut lampan Dressa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.