|
|
|
|---|---|
|
Jag har skrivit om felet förut härinne - men nu är jag värkligen förvirrad.. Efter exakt 17 sekunder efter man har startat motorn i min frus 318 1,9 E46 Touring från 2001, tänds den gula varningslampan för låg oljeniveau. Den är då tänd i exakt 13 sekunder och släcks då igen. Det finns massor med olja på, faktisk kanske till och med lite för mycket, eftersom min lillebror lånade bilen förra veckan och fyllde på olja, när lampan tändades. Det är ingen skillnad om motorn är kall eller varm eller något.. Är det någon givare eller något som är kass - eller vad kan det vara för fel? Jag håller kanske på att sälja bilen, så det vore ju kul, om det inte var något fel på bilen.. | |
|
Det är troligen nivå givaren för oljan som har gett sig. Hade samma problem på min 320i E46, min lokala BMW verkstad konstaterade detta och jag bytte själv givaren, inte speciellt svårt. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Ok, tack så mycket. Vad bör det kosta på en BMW verkstad? |
|
|
För två år sen kostade den strax under 800:- före avdrag av BMW CS clubrabatt. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.