|
|
|
|---|---|
528bmw |
har en 528ia -87 och undrar om den går att chippa? |
| www.itsfun.nu | |
|
Fungerar lika bra med Estrella.se enligt många och ..... Byt upp dig till en bil med större motor eller satsa på väghållningen! Det ger mer ut än chipps .... |
|
|
Nej, det går inte på en 528 E28.... L-jetronic styr endast bränslet, tändningen är vanlig gammal fördelare på en 528 E28, så gör en finjustering av detta istället + service! ///Magnus |
|
|
Tjena Kolla Motor Nords hemsida jag tror dom har chip till 528 E28. Dom har det i katalogen i alla fall. "BMW M POWER FOREVER" |
|
| ...fördelare fördelar gnistan med det är Bosch LH som styr när den ska tända. Så visst går det att chippa. | |
|
MR_M535: Vart hittar du det? Jag har dock aldrig hittat ett chip till en M30B28. Förklaringen har alltid varit som E21-racing skriver ovan när man har kontaktat olika firmor. /Jesper |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Tändningen styrs mig veterligen konventionellt av fördelaren på M30B28. Förtändningsreglering med vakumklocka. Den enda TDC-givare som finns är på främre remskivan och är bara kopplad till diagnosuttaget. Som sagt ovan, E21-racing har rätt! Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Det går inte. MVH/ qvarnis |
|
|
Tjena Jag läste fel det var inget chip till styrboxen det var ombyggnad av tänd systemet.Med data box. "BMW M POWER FOREVER" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.