AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.048

Förslag på högtalare som passar i E34?

De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Närmare bestämt en M5 92, skulle vilja byta ut original då dem inte låter så bra längre. Men utan att behöva modifiera.

Vill behålla diskanterna i dörrarna fram och byta högtalarna nere vid fötterna fram och hatthyllan bak och även byta högtalarna ovanför intstrument brädan.

Antingen byta till mellanregister eller helst koaxial 2-vägs eftersom det blir en aktiv sub i skuffen.

Någon som vet något som passar direkt?

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
storleken på högtalarna i kicken och i hatthyllan var på min e34 (520 -88) 5,25 , i fram satt det diskanter ovanför intstrument brädan , en bekant sa att han hade större än 5,25 i hatthyllan så det kanske kan variera om bilen är utröstad med något exlusivare ljudpaket
De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Tack, kom fram till det också genom sökfunktionen här...:) Även att man får i 6,5 om man jobbar lite. Men det räcker nog med 5,25 eftersom jag har subben bak.

Någon som har MDS fanatic serie?? Har ju annars hört lite dåligt om just MDS.

sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
har lyssnad på infinitys och mb quarts högtalare i mångas bmw o de låter bra . basen gör sitt så man behövar inte så stora element , men man fyller basen mer om man har större högtalere framme. alltså man hör inte vart basen kommer så väl..
De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Kom tänka på en sak till, det sitter väl kit system både bak och fram? Kanske inte blir så bra att byta ut mot koaxialer? Finns delningsfilter nånstans monterat original?

sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Tycker ett bra fram system o en bra bas är det bästa för man vill ha ljudet så fram så möjligt . men klart om de sitter folk där bak så kan de va bra med bakhögtalare oxå .. de förstör bara lite ljudbilden !
är lite upp till en o välja hur bra man vill ha det .. de var ett tips bara !!!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Nej sätt inte koax fram, du får en väldigt "låg" ljudbild om man kan skriva så, och du kommer att tappa mkt av ljudet, pga. alla hinder på vägen till örat. Hellre kitsystem då, bus enkelt att montera diskanter under gallrena på instrument brädan

//Simon
De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Behövs något delningsfilter då? Koaxer bak är ok alltså?

sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
delnings filter ett måste .. det går utmärkt med koaxer bak
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Funkar fint med koaxer bak, MEN passagerarna bak kan uppfatta diskanten som irriterande för öronen (skärande osv). Är inte säker, men en lösning kan vara att dela ett mellanregister uppåt och låta det rulla av så högt de kan??

//Simon
De
71
Delmar
M5 -91
525 -91
Jag sitter inte bak...:)

Visa användare
205
häry
320is -88 s14b20
jag har monterat 6,5 framm på 2 e30 , men på e34 gör väl att fotstödet på förar platsen att det krånglar till det lite , på e30 går det inte att öpna hanskfacket fullt även fast man kottar av lite på sidan av hanskfacket
mds fanatic kit 5,25 hade jag i min gamla e34 och tycke det lät bra (över min förväntan) , nu kanske jag inte skulle skrivit något om mds med risk för att bli lynchad på stan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.