|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
jo jag såg det... verkar vara ett fint paket det där.... köpsugen. |
|
|
Nu har jag beställt ett paket från www.nordicxenon.se Verkar mycket seriösa och trevliga att ha att göra med. Återkommer med reslultat. |
|
| Det låter bra, du tog väl 4500K? | |
|
jajjamen, 4500K. Körde med 6000K från Kaixen några veckor i min 528:a , men jag tyckte inte det var lika bra. Paketet beställdes igår och är levererat redan, det är snabba leveranser det! :D |
|
|
statusrapport: MYCKET nöjd med xenon konverteringen. Det gav mig bättre halvljus än jag kunde föreställa mig. Enkel installation också. Var rädd att det skulle vara svårt att få ihop det snyggt och att ljuset bara skulle flöda nära bilen som starka dimljus men allt blev precis som önskat :) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Som vanligt så vill man ju se bilder :) 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
vilka ger mest blått ljus !? Finns en drös ombyggnads satser !? Vad behöver man !? Ballaster passar alla !? kan man leta på skroten !? Sen en lampohållare och sladd ! passar alla sladdar !? h1 ska jag ju jag ha. Det vanligaste verkar vara 6000k och 10 000 k. |
|
|
Jag har 6000K (från www.xenonkit.se) i min och jag tycker nästan att dom lyser lite för blått. Tänkte köpa mig ett par 4300K lampor eller om jag köper ett nytt kit, för att få det där riktigt vita ljuset eller vad man ska säga. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Jag har några bilder som kanske kan länkas till imorgon... om jag inte blir raderad då jag kör ju Subaru Outback numera... :) Ju högre på Kelvin skalan = desto blåare ljus och mindre ljusstyrka. 5000K är dagsljus mitt på dagen och mellan 4300 och 5500 tycker jag man bör ha på sina Xenon för att få maximalt ljus. Kit'en brukar innehålla allt man behöver och passar rakt av. Iallafall paketet från www.nordicxenon.se var komplett och verkar mycket bra. |
|
|
Annars är det bara maila över dessa. 328 [Avställd]: Länk 318: Länk /Daniel |
|
|
Köpte nya d2s xenonlampor idag hos Xenonkungen (f.d. Kaixen) som ser ut som dom är på 6000K men lyser vitt på backen. Tydligen är ströljuset 6000K men det övriga vitare, i allafall lyser dom väldigt bra. Det optimala är ju att få bästa möjliga ljus men ändå med ett blått skimmer. BMW CS #5206 |
|
|
Dåliga bilder som tyvärr inte visar vilken längd och bredd ljuset gav. Jag skall skaffa bättre, men iallafall något: före Länk efter Länk utseende Länk |
|
|
Hur fixar man checkkontrollen på e36 för att man inte ska få felmeddelande. !? Länk |
|
|
Jag tycker det är en rätt bra jämförelse på xenon och halogen, det är alltid svårt att fotografera ljus. BMW CS #5206 |
|
|
Flayer, den svåra vägen är väl att mäta upp så du får samma motstånd med xenon som du fick med halogen. Seriellt kopplat motstånd på en massa Ohm tills bilen tror att det sitter en halogen på plats :) Var fruktansvärt försiktig bara.... tändboxen laddar ju på ca 20000volt för tändning.. |
|
|
Erito: Är ens halvljuset igång på bild 1? :) De där blev så bra att du borde montera det på helljuset med, BIxenon är guds gåva till mörkerköraren och något jag inte tänker välja en bil utan framöver. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan, jodå halvljuset är igång på bild 1, det ser nog värre ut på bilden än vad det egentligen var, men grym skillnad blev det! :) Jag har tänkt tanken på xenon på helljuset också... tänker tanken varje kvart faktiskt, men jag får nog vänta ett tag med det. Egentligen borde man bara slänga in det direkt, men det kostar ju lite också... Jag kommer inte att köpa några extraljus iallafall. Blir det något så blir det xenon på helljuset också. |
|
|
På bilden med xenon ser man hela busken, härligt. Jag skulle inte våga konvertera helljuset för då skulle jag nog aldrig blända av... =) "Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience." |
|
|
Erito: Jag kan ta några bilder på mina bixenon, de är verkligen enormt bra ljus. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendtan, det skulle vara kul att se. Du har väl reflektor på helljuset som de flesta eller? Projektorlinsen på halvljuset var perfekt till xenon eftersom man får exakt samma skärmning utav ljuset så man inte bländar de man möter, men på helljuset är det ju bara att kräma på :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.