|
|
|
|---|---|
|
Igår efter jag kom hem från jobbet så hörde jag hur det började skrammla och leva om framifrån fläkten, då jag kände på den så glappade den ganska mycket i sidled + upp och ner?! Ska det va så eller är det nåt som är fel då? Hur mycket kan en sån kosta ny + nya kylarslangar? Tacksam för svar | |
|
kan vara den men inte brukar den börja skramla och ha sig? bytte på mig då bilen började gå varm när jag stod i bilköer osv. kör bilen varm och låt den stå på tomgång ett tag och håll ett öga på tempmätarn. blir den varm så stäng av bilen. men glappar fläkten så är det bara att byta. ring till din bmw handlare eller kolla typ mekonomen eller liknande. lycka till! KICK IT! |
|
|
okej..men jag ska kolla med en verkstad i närheten här om vad dom tror det kan va! jag har märkt ibland då jag står i köer att den vill gå upp lite, men varvar jag lite så går den ner igen till normalt läge? sen så har fläkten legat och skaft ett märke i en kylarslang har jag sett också |
|
|
Du har nog fel fläkt i din bil, fläkten ska inte under några omständigheter skava på några kylarslangar. glappar fläkten är den sannolikt slut. De symptom du beskriver om att tempen går upp vid kö-körning, är typiska för en icke-fungerande viskokoppling. Ny visko kostar ca 1000 lappen på ett ungefär till de flesta 6-cyl modellerna. Kolla med motornord, de brukar har hyggliga priser. ___ Vagnparken: Länk |
|
|
har nu pratat med en verkstad och dom sa att fläkten va ganska glapp och även vattenpumpen, så dom två + en kylarslang kommer jag att byta om ca 1 vecka...kostar väl lite grann, men man måste ju :/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.