AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
991

Var sitter brytaren till larmet i bakluckan?

Har problem med mitt BMW orginallarm och har felsökt genom att test brytarna till dörrarna och motorhuven. Verkar funka.

Har dock inte lyckats hitta nån brytare till bakluckan (touring). Var sitter den?
Finns det brytar till elfönsterhissarna fram också? Var sitter isåfall dom?
Finns det fler brytare/komponenter som kan aktivera larmet?

/mr B
325_e30
Tjena, sitter den inte Bredvig den så kallade Stängaren?
Inte säker men kan tänka mej det...

Tommy

Bmw 4 Ever
Var sitter "stängaren"? Är det på utsidan eller insidan av plåten?

Dörrarna har en knapp bakom själva låsbygeln som sitter i karossen, men jag kan inte hitta nåt liknande på bakluckan....

/mr B
Nån annan som vet?
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

mr B:
Det finns inget sätt att få reda på av larmet vilken brytare som utlöst larmet?

Min bil fellarmade lite då och då men varje gång indikerade larmet att det var huven som öppnats. Brytaren såg ut att fungera men det var säkert någon krypström eller något (jag kunde absolut inte se att något var fel).
Jag bytte brytaren och sedan dess har den aldrig fellarmat något mer.

Jag har alltså inte BMW originallarm utan ett DEFA som när jag låser upp bilen efter att larmet gått indikerar genom blinkningar vilken givare som utlösts.

//Stenback
Stenback:

Har kollat i instruktionsboken och enligt den kan man inte se vilken krets som brutist, bara att nån krets lösts ut genom att lampan blinkar kontinuerligt i 20 sekunder. (rätta mig om jag har fel, ingen vore gladare än jag)

Verkar dock helt klart värt att kolla upp motorhuvsbrytaren igen. Minns du vad du fick betala för din?

Annars, nån annan som vet hur jag hittar brytaren till bakluckan?

/mr B
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

mr B:
För att förtydliga, jag menade inte att det är motorhuvsbrytaren utan att även om en brytare ser ok ut så kan den ändå vara lite lurig.

Är det larm alltid problematiskt eller kommer det och går lite då och då?

Om det är ett originallarm kanske du kan hitta någon fin sprängskiss på Länk där du kan se brytaren...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.