|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Har en bekant som vill sälja sin 330Ia till mig. Bilen är inköpt på BMW i tyskland. Vad värderar ni den till? Den är mycket välvårdad. Har fått ett pris på 180000kr, rätt prissatt? 330iA Touring 2001 11300mil Svartmetallic Sportstolar i svart läder Taklucka i glas Farthållare Multiratt Regnsensor ACC Navigation med TV Xenonbelysning 18Tums M-fälgar original Vinterdäck Inredning i svart med aluinlägg Stolsvärme Aut Avbländbar innerspegel Tack för svar! BMW - i nöd och lust? |
|
Priset är i mina ögon i överkant trots bra utrustning, max 160 säger jag. För 180 bör du få en faceliftad, svensksåld (om man nu gillar det) bil med bra utrustning och definitivt en navigationsförsedd (om man nu måste ha det) importerad 02á. |
|
|
En bilhandlare kanske får ut 180 medans privatförsäljning är nog 155-160k området det går att omsätta bilen är mitt antagande. I detta resonemang antar jag att bilen inte har någon närstående service som behöver göras inom 7500km samt är skattad och besiktigad. Servicefakturor från tyskland gör definitivt bilen enklare att sälja. Lycka till! Asken |
|
| Jag tror runt 150kkr är rimligt vid privat affär. | |
Njuren |
Tack för svar! BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.