|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet om det är kedja eller rem i 316 motorn?? mvh henrik | |
Njuren |
Måste vara kedja eftersom ja hae det i min 316 1993 BMW - i nöd och lust? |
|
Hade 316 kamkedja redan 93? KOm inte kedja 95? som tex 518 fick då? Men 318/98 måste ha garanterat en kamkedja. MvH Bmw 4-ever |
|
|
M43 kom som årsmodell -94 i treserien och året efter i 5-serien i de fyrcylindriga modellerna. Med andra ord: det är kamkedja i en 98:a! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för det! Behövs kedjan normalt bytas nån gång om motorn är tyst å så? | |
|
Kedjan byts bara om den börjar låta illa (och då räcker det oftast med att byta kamkedjesträckaren)...normalt är att kedjan håller hela bilens normala livslängd. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Njuren |
Fan!jag blev lurad! =) BMW - i nöd och lust? |
| Jag har en 316 coupe från 1994. Hur hittar jag motorkod för att veta om det är en m40 med rem och sunktop eller m43 med kedja? Nån som vet om det finns nån id-bricka nånstans, eller nåt kännetecken? Kollade på modellguiden, och såg att bilden på m40 har runt oljelock, medan m43 har det fyrkantiga. Vågar inte lita på en sån grej bara. Bilen har gått 17000 och jag vet att det inte har skett något eventuellt rembyte de senaste 6000 milen. (Förra ägarens mil) | |
|
M40: Länk M43: Länk |
|
|
Haha! Jag besvarar min egen fråga; Kedjan syns genom oljelocket ju!! Så var det med det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.