|
|
|
|---|---|
|
Hur funkar det om man ställer av en bil över vintern? Man vill ju ändå ha nån slags försäkring. Vad har man för försäkring då? Man vill ju ha mot brand ialla fall även om bilen står still på en låst innergård. Den vanliga helförsäkringen är ju inte att tala om då den ligger på ~1100:-/månad :( Vad brukar sådana försäkringar kosta ungefär? | |
|
Hej Jag har min bil avställd på vintern och har en avställningsförsäkring. Den täcker stöld och brand bland annat. Den kostar mig ca 1900 SEK om året. |
|
|
Det normala är att om man har bilen HEL-försäkrad o ställer av den så går försäkringen automatiskt ner till en sk "garageförsäkring/avställningsförsäkring" som täcker stöld,brand o något mer kanske...Kostnaden för detta varierar men för mig kostar det 400kr/mån, dvs ca 1/6 del av vad helförsäkringen kostar. |
|
|
En avställningsförsäkring brukar ligga på 20% av delkaskopremien i de flesta bolag. Dock tar de flesta en högra premie om du nytecknar den avställd, ibland nekar de att teckna enbart avställning direkt. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.